The Blair With Project revisited: Paranormal activity

Vorig artikel Volgend artikel

Wie kent The Blair Witch Project nog? Niet zozeer een film die om de inhoud veel indruk maakte, maar wel om de enorme hype voor de introductie. Het zoemde al weken tevoren rond op het web. Je kreeg het idee dat je de film gezien móest hebben. Ongeëvenaarde marketing hype zonder budget. Er is nu weer zo’n film. Het lijkt er zelfs op dat de truc met succes herhaald dreigt te worden. Over welke film heb ik het? Over Paranormal Activity.

Ik kwam de titel tegen als hash tag op Twitter en het duurde precies twee kliks tot ik dacht: ‘Wow, die film moet ik gaan zien!’ Eigenlijk is ieder woord wat ik er over vertel er één teveel, omdat je vooral de trailer moet gaan zien. En die maakt nu net het verschil. De trailer is gedeeltelijk opgenomen tijdens een voorvertoning in een volle bioscoopzaal.  De film jaagt bij de bezoekers de stuipen op het lijf en dat is van de gezichten af te lezen. Of de film net zo’n box-office succes als The Blair Witch Project wordt moeten we afwachten, maar de hype belooft in ieder geval een soortgelijke hype. Of ik ga kijken weet ik niet, waarschijnlijk ben ik daar net even te bang voor uitgevallen. Eén advies: als je nog rustig wilt slapen, klik dan vooral NIET op de ...

Lisette Beentjes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies