Werken in de reclame

Vorig artikel Volgend artikel

De Reclamewereld. Wel eens geprobeerd om te solliciteren bij een reclamebureau? De wereld van glitter and glamour? Hip en dynamisch? Nou dan heb ik nieuws voor je. Het is hard werken. Als account director bij verschillende bureaus ken ik de klappen van de zweep! Altijd tussen 2 en soms 3 vuren in creatie, media en klant.

Werken in de reclame

Moet je interne belangen behartigen of externe? Beroemde uitspraken als zonder wrijving geen glans, worden dagelijks herhaald! En dat is ook reclame. Herhaling. Het is een klein wereldje. Ons kent ons. En je hoeft maar 1 misstap te maken en iedereen weet het. Je bent zo goed als je laatste project. Dat houdt het natuurlijk spannend, uitdaging na uitdaging.

En het houd je scherp. Gewapend met sterke persoonlijkheid om in dit vak te overleven. Afwisselend, nooit saai en je weet nooit hoe je dag eindigt. Het gaat om 't klik-effect. Dat kun je nauwelijks zelf beïnvloeden, Mensen weten vaak binnen een splitsecond of je geschikt bent. Dat kan aan je oogopslag liggen, aan je uiterlijk, aan je manier van presenteren.

Capaciteiten en CV kun je net zo goed in de prullenmand gooien, want dat geloven ze allemaal wel. Het is dus vaak geluk hebben en netwerken. Eerder op de hoogte zijn van eventuele vacatures voordat er wordt geadverteerd. Daarom doe je er goed aan om altijd positief te blijven en de juiste mensen te kennen op het juiste moment.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies