Cowgirl in the Valley: Gratis choco tegen recessiedepressie

Vorig artikel Volgend artikel

Onder emo-eters is het al lang bekend: Wat er ook is, chocolade helpt. Als chocoproducent heeft Mars daarom iets verzonnen om Amerikanen de recessie door te helpen: de Mars Real Chocolate Relief Act. Iedere week worden er op 'Free Chocolate Friday' 250.000 coupons uitgegeven. Wie er vanaf 9.00 uur 's ochtends online het snelst bij is, kan de coupon inruilen tegen een van de Mars-producten zoals Mars, Dove of Snickers.

Cowgirl in the Valley: Gratis choco tegen recessiedepressie

Mars zegt Amerikanen met de actie een kleine traktatie te willen geven tijdens deze moeilijke tijden: “We kicked off this effort by spreading sweet smiles.” Aan de andere kant wil het met de Real Chocolate Relief Act benadrukken dat de Mars-producten met echte cacaoboter zijn gemaakt. Zelfs in deze economisch uitdagende tijden zwicht het bedrijf niet voor goedkopere grondstoffen. Een slimme dubbele boodschap.  

In totaal geeft Mars in de VS zeven miljoen coupons uit. Een druppel op de gloeiende plaat van 300 miljoen Amerikanen die zich door de recessie vaak toch al op het goedkopere en veelal vettere voedsel storten. Desalniettemin een goed bedachte marketingactie van Mars.

De Mars Chocolate Relief Act loopt al even en gaat nog door tot eind september. Benieuwd of ze ook in Nederland nog ‘sweet smiles’ gaan verspreiden.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies