MTV presenteert nieuwe zendervormgeving: Pop x 1000%

Vorig artikel Volgend artikel

Desire - Joy - Adrenaline - Surprise - Awe - Wonder - Speed - Pride - Sexy. Het zijn de negen merkwaarden waar de nieuwe zendervormgeving van MTV op gebaseerd is. Een internationale rebranding werd deze week doorgevoerd op alle niet-Amerikaanse MTV Channels. De nieuwe huisstijl werd deels vanuit MTV Networks in Amsterdam ontwikkeld.

MTV presenteert nieuwe zendervormgeving: Pop x 1000%

Uitgangspunt van de nieuwe stijl was Pop x 1000, omdat MTV tegenwoordig net zoveel van doen heeft met de Foo Fighters en Oasis, als met Paris Hilton en Tila Tequilla. Het resultaat zijn idents die in al hun kitcherigeheid met recht überpop genoemd kunnen worden. Afgewisseld met een EPG, tickertapes en clipinfo die juist erg strak en speels is vormgegeven.

De nieuwe idents en vormgeving zijn sinds deze week te zien op MTV. Wie benieuwd is hoe de nieuwe stijl er in zijn geheel uit ziet en waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt bekijkt deze presentatievideo van de rebranding

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies