Geur reclame in de Bioscoop

Vorig artikel Volgend artikel

Geur heeft vaak een sterke uitwerking op de hersenen. Het kan herinneringen en verlangen oproepen. Jean Mineur Mediavision wil naast het gehoor en het zicht ook ons derde zintuig prikkelen: de Reukzin. Dus kijk vanaf nu niet vreemd op als je tijdens de bioscoop reclame ineens iets ruikt.

Geur reclame in de Bioscoop

Jean Mineur Mediavision biedt adverteerders de mogelijkheid een commercial te ondersteunen met elke gewenste geur. Er wordt een Geurbox aangesloten op het ventilatiesysteem. In deze geurbox wordt geurolie verwarmt en door de zaal verspreid. Er zijn drie fases, de opbouw, de piek en de afbouw van de geur.

Voor de uitwerking van dit concept is een contract getekend met het Duitse bedrijf Cincescent. Dit bedrijf heeft geurtechniek ontwikkeld en er is keuze uit bijvoorbeeld chocolade, Mexicaans eten, vers gemaaid gras, fruit, vanille, kruiden en strand en nog veel meer. De eerste tests zijn in Pathe de Kuip (Rotterdam), Spuimarkt (Den Haag) en Arena (Amsterdam). Na verloop van tijd wil Jean Mineur Mediavision het aantal bioscopen uitbreiden.

Ik vind het een leuk concept, zeker omdat ik erg gevoelig ben voor geuren. Maar toch een kanttekening over het feit dat er ook veel bierreclames zijn in de bioscoop. Ik hoef niet echt de geur van bier te ruiken als ik naar een of andere chickfilm ga.

Voorstellen:
Ik zal mij ook meteen even voorstellen, Ilona Jurtschenko. Ik ben recent afgestudeerd aan de Hogeschool van Amsterdam, de studie Media Informatie Management, de marketingkant. Na mijn studie ben ik direct begonnen met werken bij iProspect (onderdeel Checkit en dat weer van Aegis Media). Ik ben woonachtig in Amsterdam en 24 jaren jong.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies