hey ladies, laat je zien

Vorig artikel Volgend artikel

Volgens vrouwenindemedia.nl is de vrouwelijke expertise in de media zwaar onderbelicht. Slechts één op de vijf namen in kranten is van een vrouw. Dat bleek begin 2008 uit een onderzoek van DAG onder de Nederlandse dagbladen. Voor Buro Wullenhoven was de uitkomst van dit onderzoek aanleiding om de nieuwe website www.vrouwenindemedia.nl te ontwikkelen. Deze website brengt media op eenvoudige wijze in contact met vrouwelijke deskundigen.

hey ladies, laat je zien

Dat de Nederlandse media vrouwelijke deskundigen amper raadpleegt, heeft volgens Janneke Boer – een van de oprichters van Buro Wullenhoven - twee oorzaken: “Journalisten hebben vaak haast en maken daarom gebruik van vaste lijstjes met mensen die altijd willen meewerken. Van oudsher zijn dat meestal mannelijke deskundigen. Maar het tekort aan vrouwelijke deskundigheid in de media ligt ook aan de vrouwen zelf. Die zeggen al snel dat ze ergens niet voldoende van af weten. Zonde, want hierdoor laten vrouwen veel kansen liggen.”

ps: aanmelden voor vrouwenindemedia.nl kost 9,99 euro (excl.btw). 

Tot 8 april 2009 wordt een maand lang 50 procent van de opbrengst gedoneerd aan Mama Cash.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies