Branded Content webshow wordt TV-programma bij ABC

Vorig artikel Volgend artikel

Bij MTV Networks denken wij graag webcentrisch. Dat wil zoveel zeggen als dat we sommige TV-formats vanuit online willen laten ontstaan. In Amerika zijn ze ons op dat gebied alweer een stapje voor: daar is een volledig gebrande webshow recentelijk opgekocht door TV zender ABC die er een echte TV show van gaat maken.

Branded Content webshow wordt TV-programma bij ABC

De serie heet 'In The Motherhood' en werd door media-/reclamebureau Mindshare geproduceerd in opdracht van haar klanten Suave (Unilever) en Sprint. Het is een comedyserie bestaande uit korte shorts. Op de deze week gelanceerde website van ABC is al te zien dat de twee adverteerders ook in de TV serie een prominente rol gaan vervullen.

De webshorts werden onder meer verspreid via de videoportal van MSN. Het is niet de eerste keer dat een TV zender nu probeert een succesvolle webshow tot een TV serie te maken, eerder proberde NBC dat al met 'Quarterlife' maar na tegenvallende kijkcijfers werd die show weer van de buis gehaald.

Op dit moment heeft ABC 13 afleveringen besteld bij Mindshare, die ook de TV-variant zal gaan produceren. Zij kregen bovendien een x-amount aan geld voor de afkoop van de TV-rechten.

Een mooi voorbeeld van hoe iets omgekeerd kan ontstaan. Wie benieuwd is naar de serie kijkt op YouTube een voorproefje:

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies