Liefde als product in een TV reclame

Vorig artikel Volgend artikel

Ik heb een vrij uitgesproken mening over datingssites, namelijk dat ik er niet echt fan van ben. Behalve de rationele bezwaren - het merendeel van de mannen op deze sites schijnt getrouwd te zijn - ben ik van mening dat mensen matchen op basis van afkomst, inkomen en interesses ronduit Middeleeuws is.

Liefde als product in een TV reclame

En toch is deze vorm van systematisch koppelen in deze tijd alweer net zo geaccepteerd als in lang vervlogen tijden. Tuurlijk, je houdt het heft tegenwoordig zelf in de hand, maar was liefde sinds de vorige eeuw niet juist in zijn puurste vorm: een abrupte spontaniteit?

Nee de evolutie raasde voort, en in 2009 is liefde een product dat geadverteerd wordt op televisie. Je koopt het niet bij de buurtsuper, maar online. Zie je die zoenende mensen? Dat kun jij zijn. Het is binnen handbereik. Trek je portemonnee maar.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies