Al 42 jaar in PR en nog even fanatiek

Vorig artikel Volgend artikel

Eigenlijk had dit artikel 'The PR lady from hell' moeten heten: Lois Whitman van het New Yorkse bureau HWH heeft er na 42 jaar nog altijd zin in. Maar haar persoonlijke PR heeft een deuk opgelopen nadat een nijdig mailtje via Crunchgear uitlekte. Whitman poeierde daarin twee mensen van de website PhoneScoop af, nadat ze beleefd hadden gevraagd geen mailtjes over Samsung tv's meer te ontvangen. 

Al 42 jaar in PR en nog even fanatiek

De redacteuren hadden een perskaart aangevraagd voor de CES en wilden duidelijk maken dat ze alleen op nieuws over telefoontoestellen zaten te wachten.

Whitman's reactie: "As a PR agency we use that list so we can solicit press for booth appts. I hope you can appreciate that. If you don’t, let me introduce you to the Delete-button." En: "I have seen nasty people like you melt away faster than a snowball going up hill in the rain. I am waiting for an apology". Om te besluiten met de mededeling: "P.S. I just visited your web site. I would hardly call your blog a publication."

Whitman schijnt nogal een reputatie te hebben dat ze maar blijft doordrammen over de klanten die ze vertegenwoordigt: Westinghouse en Samsung's HDD-divisie. Het bewijs levert ze zelf op haar eigen blog: "Sitting here all day trying to get placement for clients. Can you imagine that I am still doing this at my age? Poor WSJ and NY Times---left 45 people voice mails."

Eerder won Lois Whitman met naar bedrijf HWH PR al de Bad Pitch Blog Lifetime Achievement Award vanwege de spam-technieken die ze gebruiken om zoveel mogelijk irrelevante persberichten bij verslaggevers te dumpen. 

De mannen van PhoneScoop hadden de Whitman-spam ontvangen omdat ze zich hadden aangemeld voor de CES. Nu heb ik dat toevallig ook gedaan en snap het verzoek van PhoneScoop wel: de hoeveelheid rotzooi die je in je mailbox krijgt is werkelijk fenomenaal, terwijl ik als auteur van een paar Nederlandse media maar voor een handjevol bedrijven interessant zou moeten zijn. De meeste mailtjes die je krijgt zijn in het wilde weg rondgestuurd, zonder duidelijk te maken wat er nu eigenlijk . Bijvoorbeeld: de Zwitserse zakmessen van Victorinox houden een persconferentie (maar wat gaan ze aankondigen, heeft dat iets met consumentenelectronica te maken?), de CEO van TechForward gaat een praatje houden over recycling van elektronica (wat is de nieuwswaarde?) en ThermaPAK organiseert iets met 'Free Lunch and Samples For Everyone!' (maar wat DOET ThermaPAK eigenlijk?).

Lois Whitman had daar wel raad mee geweten: "Als ik maar gewoon blijf spammen komt de boodschap vanzelf over".

Via: TechCrunch

Gonny van der Zwaag

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies