Dansende haaien bij de Superbowl XLIX Halftime Show

Dansende haaien bij de Superbowl XLIX Halftime Show

Katy Perry zet in 13 minuten een memorabele show neer tijdens grootste sportevent van Amerika

Vorig artikel Volgend artikel

De Superbowl wordt omschreven als het best bekeken sportevenement van de Verenigde Staten en trekt kijkers van over de hele wereld. Bij dit evenement draait het niet alleen om wie de wedstrijd wint, ook zijn de reclames en de halftime show erg populair. Dit jaar trad Katy Perry op en nam ze onder andere Missy Elliot, Lenny Kravitz en dansende palmbomen mee.

Zelfs als je geen fan bent van Katy Perry kun je er niet om heen dat ze een waar spektakel heeft neergezet. Over de show zal nog wel een paar dagen gesproken worden, een hele tijd tegenwoordig. De show doet niet onder voor de Olympische opening ceremony. En dat terwijl de halftime show maar dertien minuten duurt!

De bekendste hits van Katy Perry's carrière kwamen voorbij. De zangeres kwam het veld op op een mechanische leeuw terwijl ze "Roar" zong. Het Hunger Games-achtige decor is toepasselijk voor "Dark Horse", maar wordt omgewisseld voor een tropisch eiland wanneer "Teenage Dream" en "California Gurls" voorbij komen. De dansende haaien, palmbomen en surfborden waren een gegeven waar Twitter van ontplofte. De grote verrassing die Katy Perry voor de kijkers gepland had, was Missy Elliot. Vergezeld door een aantal dansers laat Missy Elliot een aantal van haar hits horen. Dan wordt het decor een stuk donkerder en beginnen er lichtgevende bollen om Katy heen te dansen. De zangeres begint met "Firework" en vliegt aan een ster het stadium door voor een ererondje. De vuurwerkshow die bij het liedje hoort verlichtten het hele stadium en zijn een knallend einde van de halftime show.

De Superbowl XLIX trok gisteren zo'n 113 miljoen kijkers. Dat is twee miljoen meer kijkers dan het best bekeken programma in Amerika ooit, de Superbowl XLV (2011) met 111 kijkers. Wellicht daardoor stegen ook de prijzen voor een reclameblok dit jaar tot recordhoogtes. Voor een reclame van dertig seconden waren bedrijven dit jaar een slordige vier miljoen dollar kwijt. In totaal komt dat neer om 360 miljoen dollar aan reclametijd!

Op Twitter werd vooral gesproken over de vlammenjurk van Katy, de dansende haai en het 'Wii-bandje' aan Katy's microfoon. Kijkers hadden niet veel tijd nodig om meme's te maken en te verspreiden.

Schermafbeelding 2015-02-02 om 14.11.38
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies