Barbie transformatie wordt realiteit

Vorig artikel Volgend artikel

Twee bekende fenomenen: Crowdfunding en Barbie. Wat gebeurt er als een designer deze twee items matcht? Een campagne om een complete Barbie collectie te lanceren met échte curves. Het project van deze Nickolay Lamm heeft inmiddels de internationale media bereikt waaronder CNN. Daarmee is de ontwerper aardig op weg om van dit droomproject werkelijkheid te maken.

Barbie transformatie wordt realiteit

Nickolay is een kunstenaar in digitale media en studeerde marketing aan de universiteit van Pittsburgh. Naar eigen zeggen doet hij uitgebreid onderzoek naar onderwerpen die hem bezighouden. Omdat menigeen zich kan inleven in zijn projecten, weet hij ervoor te zorgen dat zijn projecten razendsnel 'viral' gaan. Barbie is zo'n project.

Inmiddels heeft de kunstenaar een digitaal 3D prototype ontwikkeld. De volgende stap is crowdfunding om de eerste productie te kunnen realiseren. Momenteel heeft Nickolay al 145.000 dollar opgehaald. Daarmee heeft hij zijn minimale vereiste van 95.000 dollar ruimschoots overtroffen (met 153%).  

De Barbie-to-Be heet Lammily (naar 'papa' Lamm) en kan volgens mij niet wachten tot ze tot leven wordt gewekt... Liefhebbers kunnen alvast een pre-oder plaatsen!

lammily-barbie-doll-nickolay-lamm
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies