7 op de 10 jongeren ergeren zich aan het uiterlijk van hun vader

Vorig artikel Volgend artikel

De witte sportsokken in sandalen of schoenen: een bekend fenomeen als het gaat om de kledingkeuze van de vader des huizes. Ruim 7 op de 10 van de jongeren zegt zich wel eens voor hun vader te schamen en vinden dat hij op het gebied van fashion wel wat hulp kan gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek van opticien Specsavers onder kinderen van 16 tot en met 20 jaar naar het voorkomen en gedrag van hun vaders.

7 op de 10 jongeren ergeren zich aan het uiterlijk van hun vader

Verkeerde kleren, slordig haar, een stoffige baard, suffe schoenen of een hopeloos ouderwetse bril. Als de jongeren gevraagd wordt wat zij het liefst aan hun vader zouden willen veranderen, zeggen bijna 1 op de 4 jongeren volmondig dat de kleding en modeaccessoires hiervoor in aanmerking komen. 41 procent vindt dat vaderlief echt iets aan zijn gewicht moet doen en 27,7 procent zou hem het liefst vandaag nog naar de kapper sturen. Behalve voor een slechte kledingkeuze schamen jongeren zich ook voor de indruk die hij probeert te maken (35%) en zijn humor (41%). Ruim de helft geneert zich vooral bij vrienden en 45 procent zelfs ook bij vreemden. 

Ondanks alle kritiek die zij moeten verduren, trekt bijna de helft van de vaders zich hier niets van aan. Zo zegt 45,6 procent van de jongeren dat hun vader ervan overtuigd is dat er niets mis is met zijn uiterlijk. 3 op de 10 jongeren zeggen dat hun vader het in vergelijking met andere vaders allemaal wel vindt meevallen. Gelukkig is de redding nabij want Specsavers biedt jongeren de helpende hand onder het motto ‘Pimp je Pa’.

Pimp je pa

Jongeren die vinden dat hun vader wel wat hulp op modegebied kan gebruiken, kunnen hun (brildragende) vader opgeven tussen 17 oktober en 9 november voor de wedstrijd Pimp je Pa van Specsavers. Op actie-pagina van de Specsavers Facebook specsavers.nl/pimpjepa kunnen zij een foto plaatsen van hun vader. De hoofdprijs is een complete styling-dag voor vader en kind ter waarde van 1.000 euro. Nummer 2 en 3 worden beloond met een waardebon van Hennes & Maurits ter waarde van 100 en 50 euro. 

embarrassing_dad
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies