MOVE: de wereld in 60 keer 1 seconde

Vorig artikel Volgend artikel

Thailand, Indonesië, New York, Australië. Wereldsteden om te bezoeken met waanzinnige plekken, maar niet heel origineel meer om te bezoeken. Nog erger: iedere keer dezelfde dingen zien op de vakantiekiekjes van uiteenlopende vrienden. Reisorganisatie STA Travel bedacht een slim concept om hun bestemmingen op een totaal andere manier neer te zetten. 

Ze stuurden drie vrienden op reis: Rick Mereki, Andrew Lees en Tim White. In zes weken hebben ze de wereld rongereisd. Op iedere plek waar ze kwamen filmden ze 1 seconden. Dit werd teruggemonteerd naar een video van 1 minuut. De lijn in de video en de overlap in het beeld is echt gaaf gedaan. Het kijkt wel niet helemaal lekker, maar het effect is waanzinnig.

De video is vooral een orginele manier om de wereldsteden neer te zetten, passend bij de uitstraling van de organisatie, de dienstverlening en de doelgroep van het reisbureau (jongeren/jong volwassenen). Een slimme campagne met een mooi en goed eindproduct dat online veelvuldig gedeeld wordt. 

Naast 'Move' hebben ze ook het filmpje 'LEARN' in elkaar gezet en onderstaande video 'EAT'. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies