Sanex voor schoon water en Cruesli voor voedsel in Afrika

Vorig artikel Volgend artikel

Maatschappelijk verantwoord ondernemen lijkt naast social media op dit moment misschien wel één van de belangrijkste marketing speerpunten bij veel grote bedrijven. Deze week lanceerden opnieuw twee grote multinationals initiatieven op dit gebied: Wie Sanex (voorheen Unilever, nu Colgate-Palmolive) koopt draagt bij aan schoon drink water in Gambia en Cruesli (PepsiCo) eters zorgen voor schoolmaaltijden in Benin. 

Sanex voor schoon water en Cruesli voor voedsel in Afrika

De Sanex Zero% campagne zet zich niet alleen in voor schoon water in Afrika, maar voor schoon drinkwater wereldwijd. Dankzij de biologisch afbreekbare douchegel draagt het product daar namelijk zelf aan bij. Maar wie een fles koopt, sponsort nu ook automatisch organisatie FairWater, die waterpompen plaatst in droge gebieden. Daarmee geef je 1 persoon in Gambia een maand lang schoon drinkwater. 

Nederlanders die Quaker Cruesli eten bij het ontbijt leveren daarmee vanaf 17 april a.s. een bijdrage aan schoolmaaltijden in het Afrikaanse Benin, georganiseerd ism het World Food Programme. Maar Quaker is bij dit initiatief gelukkig ook de social media integratie niet vergeten: Het aantal verkochte Cruesli verpakkingen is live te volgen op QuakerCruesli.nl, en op Facebook, Hyves en Twitter wordt live vanuit Benin bijgehouden waar de opbrengsten precies terecht komen. 

Elsbeth Kamphuis

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies