Anonieme Twitterberichten versturen op Valentijnsdag

Vorig artikel Volgend artikel

Nog een leuke maar helaas wat karig uitgevoerde social media actie van Transavia vandaag: Verras je Valentijn met een anonieme Tweet via Twitter. Het idee is niet nieuw: Via een actiesite geef je de tekst van je tweet op (uiteraard met daarin een @mention naar je lief) en Transavia verstuurt het berichtje, anoniem, via de twitteraccount '@Liefdestweet'. 

Anonieme Twitterberichten versturen op Valentijnsdag

Voordeel is dat je om mee te doen zelf niet eens een Twitteraccount hoeft te hebben. Toch is het jammer dat er niet beter is nagedacht over wat anonieme liefdestweets in dit geval te maken hebben met een luchtvaartmaatschappij. @liefdestweet heeft op dit moment slechts 3 followers, en alhoewel de berichtjes aardig doorstromen gedurende de dag is het de vraag wat deze actie op de lange termijn voor Transavia gaat opleveren. 

Wat ook teleur stelt is het weinig romantische en tamelijk onduidelijke design van de actiesite, die vooral gevuld wordt met banners. En al even verwarrend is het feit dat er voor de campagne maar liefst twee Twitteraccounts in het leven zijn geroepen, waarbij 1 de berichtjes stream doorgeeft, en de andere vandaag vooral een webcare functie heeft. Ook @Valentijnstweet heeft slechts 11 followers, en zal na vandaag waarschijnlijk een stille dood sterven. 

Het is te hopen dat er volgend jaar eens een merk opstaat dat het 'anonieme valentijnstweets' idee goed uitvoert, want in potentie blijft dit een aardige PR stunt. 

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies