Virtueel te gast bij een online Fashion Show van Gucci

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds de grote modehuizen ongeveer anderhalf jaar geleden de mogelijkheden van social media ontdekten is er haast geen label meer dat zijn halfjaarlijkse fashionshow niet livestreamed via eigen site, Facebook of een andere online medium. Gucci deed daar onlangs nog een schepje bovenop, en maakte het mogelijk om via de site van het merk 'virtueel aanwezig te zijn bij de show'. 

Virtueel te gast bij een online Fashion Show van Gucci

Daarvoor was wel eerst een grondige renovatie van de site Gucci.com nodig, die maar liefst 18 maanden duurde. Afgelopen september werd de site - en de geheel vernieuwde webshop van het merk - opnieuw geopend. 

Tijdens het speciaal georganiseerde Gucci Connect's E-Vent kregen digitale bezoekers dezelfde behandeling als echte bezoekers aan de Milaan Fashion Week show. Alle 10,000 geïnteresseerden kregen een virtuele plaats toe gewezen. En wie een speciale Facebook app op zijn profiel installeerde kreeg zelfs VIP toegang tot de show: Een livestream van je webcam werd live uitgezonden tijdens de show in Milaan. Het is te hopen dat de thuisgasten zich dus wel aan een zekere dresscode hielden.. 

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies