We all want to be young

Vorig artikel Volgend artikel

'Life moves pretty fast. If you don't stop and look around every once in a while, you could miss it'. Een van mijn favoriete filmquotes of-all-time komt uit 80s klassieker Ferris Bueller's Day Off. Wie daadwerkelijk even stil staat bij deze en andere bratpack films zoals The Breakfast Club en Pretty in Pink realiseert zich dat deze jongerenfilms inmiddels al bijna 25 jaar geleden gemaakt zijn. Maar is de jongerencultuur in al die jaren veel veranderd? Hebben de 'Millenials' van nu dezelfde dromen en idealen als in de 60s, 70s, 80s of 90s? En hoe groot is de invloed van jongeren eigenlijk op onze cultuur? 'We all want to be young' is een schitterende short film over deze thematiek.

We all want to be young

In onderstaande montage worden fragmenten uit eerder genoemde filmklassiekers en andere perioden in onze geschiedenis gebruikt om de verandering in jongerencultuur en de impact op onze samenleving te visualiseren. En wat maakt de huidige generatie Y, Millenials of Digital Natives nu zo anders dan voorgaande generaties? Een schitterende productie, geniet (ook van de muziek):

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies