MissREAL: glossy over échte schoonheid

Vorig artikel Volgend artikel

Een unieke glossy over échte schoonheid. Over echte vrouwen. MissREAL is geïnitieerd door Kim Out (21), een van de winnaars van de jongerenwedstrijd Create Your World. Achmea en Sanoma Uitgevers hebben haar geholpen bij het maken van de glossy.

MissREAL: glossy over échte schoonheid

“Schoonheid gaat veel verder dan de perfecte vrouw uit wie alle leven is gephotoshopt,” schrijft Kim in haar editorial. “Dáárover wilde ik een glossy tijdschrift maken. MissREAL staat voor echtheid. Voor een goed zelfbeeld dat voortkomt uit jezelf en niet uit wat anderen van je verwachten. MissREAL benadrukt de kracht van het individu en viert de diversiteit in onze maatschappij.”

Dus geen "Plastic fantastic" voor de jonge Kim! Ik moest meteen denken aan de Dove campagne van 4 jaar geleden, over echte schoonheid. Deze glossy heeft alleen een andere achtergrond: Hoofdredacteur Kim Out was een van de vijf winnaars van Create Your World, een wedstrijd waarin jongeren werden uitgedaagd hun droom waar te maken. Create Your World was onderdeel van het evenement Your World vorig jaar in Rotterdam. De Maasstad was toen Europees Jongerenhoofdstad.
 
En wie wil er nou niet een eigen glossy op de markt brengen? Tijdschriftenprofessionals van Sanoma Uitgevers hebben, onder leiding van hoofdredacteur Muriel Oonincx, Kim bijgestaan bij het realiseren van haar droom. Ook Achmea heeft aan de totstandkoming bijgedragen. “Voor alle duidelijkheid,” schrijft Kim, “er is niets mis mee om er leuk uit te zien. Ik hou van make-up en nieuwe hakken maken me blij, maar je moet er niet door geleefd worden. Ik weet uit ervaring maar al te goed waar ik het over heb want bij Kim hoort ook een eetstoornis. Ik wil niet aan een schoonheidsideaal, inclusief het ‘perfecte leven’, voldoen maar het kost me elke dag moeite me daaraan te houden. MissREAL helpt me daarbij.” Slimme meid die Kim. 
 
De 124 pagina’s dikke lifestyle glossy richt zich op vrouwen van 17 tot 30 jaar en besteedt aandacht aan psyche, mode, kunst en maatschappelijke thema’s. Kim: “MissREAL is positief, soms confronterend en laat de realiteit en diversiteit zien in de maatschappij. Een lifestyle glossy met boeiende reportages, humor en diepgang. De mode is anders en verrassend, echt maar vooral ook mooi. MissREAL biedt nieuwe inzichten en inspiratie. Een styleguide die laat zien dat schoonheid niet in één beeld te vangen is.”
 
MissREAL ligt vanaf 16 juni voor € 3,95 in de winkel.
 
kijk ook op www.missreal.web-log.nl
bron: Sanoma

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies