Benetton organiseert wereldwijde casting via YouTube

Vorig artikel Volgend artikel

Onder het kopje 'aanbevolen voor jou' vond ik deze video vandaag op Youtube. Ik wil niet weten hoe dit soort dingen precies werken en wat ze daar bij Youtube allemaal nog meer van me weten, maar ik voel me altijd erg vereerd als er mij weer iets wordt voorgeschoteld wat ik cool vind.

Onder het kopje 'aanbevolen voor jou' vond ik deze video vandaag op Youtube. Ik wil niet weten hoe dit soort dingen precies werken en wat ze daar bij Youtube allemaal nog meer van me weten, maar ik voel me altijd erg vereerd als er mij weer iets wordt voorgeschoteld wat ik cool vind.Het is een video uit de nieuwe Benetton campagne: 'It's time for you'. Op de website kan je door een profiel aan te maken meedoen aan de 'Global Casting Competition' en maak je kans om het nieuwe gezicht te worden van het merk.

Upload your pictures and video's, become the next Benetton model, fly to New York and get paid. Klinkt goed toch? Dat dachten de ruim 40.000 mooie jonge mensen die inmiddels al een profiel hebben aangemaakt waarschijnlijk ook.

Het concept is helder en de uitwerking is, zoals je van Benetton kunt verwachten, strak en verzorgd. Een mooie extra: de augmented reality experience. Hiermee kan je gemakkelijk jouw persoonlijke castingvideo opnemen. Zijn castingburo's en dure portfolio's vanaf nu verleden tijd?

Hilde de Jong

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies