Live bloggen tijdens Amsterdam Fashion Week

Vorig artikel Volgend artikel

Dolce & Gabana zette een trend, toen zij vorig jaar zes top fashionbloggers op de frontrow liet plaatsnemen tijdens hun show in Milaan. Inmiddels zijn The Sartorialist, Garance Dore, Bryan Boy en Jak & Jil graag geziene bloggasten tijdens alle Fashion Weeks wereldwijd. Dat inspireerde dit jaar menig PR bureau om ook tijdens de Amsterdam Fashion Week die volgende week weer begint diverse bloggers uit te nodigen om plaats te nemen op de eerste rij.

Live bloggen tijdens Amsterdam Fashion Week

De on-officiele aftrap van de #AFW had vanavond plaats in Paradiso, waar Hans Ubbink traditiegetrouw zijn nieuwe najaarscollectie een week eerder al toonde voor modeminnend Nederland. En een handvol lucky fashionbloggers dus, die naast bekende namen als Bastiaan van Schaik plaats mochten nemen op de voorste rij, met de laptop op schoot.

Lastig blijkt het in de praktijk wel, om echt 'live' te bloggen. De meeste modeshows duren immers maar 10 minuten en de modellen snellen in razend tempo over de catwalk. Het is bovendien tamelijk onbeleefd en zonde om niet je volledige aandacht op het bekijken van de collectie te richten. Ik vraag me dan ook af of de laptops op de eerste rij een blijvertje zijn. Bastiaan van Schaik hield het aanwezige publiek ondertussen live via Twitter op de hoogte; 'Gewoon, op mijn Blackberry.' Sterker nog: amper 2 uur na de show heeft hij al een video van de finale op YouTube staan:

Wat tot slot de najaarstrends 2010-2011 zijn? Als we Hans Ubbink mogen geloven overheersen de komende winter opnieuw de militaire invloeden. Vooral in de herencollectie zien we veel grijs, blauw, leer, riempjes, gespen, knopen, medailles, denim en veters. Bij de dames worden brokate en damasten jassen afgewisseld met veel glitters en veren, in eveneens bescheiden kleuren. En ook 'the boyfirend' look houdt het nog een seizoen vol. Wie weet de fashionbloggers ook wel. 

IMG_3996
IMG_3988
IMG_3992
IMG_3993
IMG_3778
IMG_3995
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies