Gay Marketing op de Gay Pride

Vorig artikel Volgend artikel

Lange avonden rosé slurpen op het Rembrandtplein, meedeinen en twitteren op de muziek van Marga Bult en natuurlijk jaloers loeren naar de mooiere benen dan die van mijzelf tijdens de gay-pride parade. Het is weer zover… het Gay pride festival is begonnen! En elk jaar vraag ik me weer af: “Hoe kan het toch dat sommige van deze half-dames er vrouwelijker uitzien dan de gemiddelde camping/bingo bezoekster?”

De organisatie van de kleurvolle parade kampte ook dit jaar weer met de nodige rellen en intriges rondom subsidieaanvragen en sponsoren. Gelukkig werden die uiteindelijk gesust en werden er genoeg sponsoren gevonden. Zo varen er ook dit jaar weer veel gerenomeerde bedrijven als ING en TNT in de optocht mee. Een slimme zet, want de tweeverdieners met stijl blijven een vrij onontgonnen marketingterrein.

Gay Marketing op de Gay Pride

De reden dat gay marketing in Nederland nog steeds in de kinderschoenen staat is volgens trendwatcher Bakas vooral te wijten aan de marketeers: vaak jong en hetero. Jammer, want de gaycommunity is een ontzettend aantrekkelijke markt. Fulltime tweeverdieners die een neusje hebben voor nieuw en leuk. Men kiest eerder voor luxe kwaliteitsproducten, design en reisjes. Als een product aanslaat dan volgt de massa snel en zeker.

Doet  marketingland daar haar voordeel mee? Nog niet echt. Misschien dat een paar stoere DutchCowgirls in de toekomst hier een verschil kunnen maken? Ik ga in ieder geval zaterdag genieten. Op de gracht… en dan vooral focussen op mannen met meer haar op hun kin dan ik.

Dit is mijn favoriet: Bear Force1. Geloof me…dit is een zomerhit!

Anna-Maria Giannattasio

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies