Pink Ribbon ligt weer in de winkel!

Vorig artikel Volgend artikel

Vorig jaar besteede Dutch Cowgirls al aandacht aan oktober borstkankermaand. Het is weer  zover! Sinds 22 september ligt het nieuwe Pink Ribbon Magazine van uitgever Sanoma in de winkel. Met als thema van dit jaar "Circle of Life". Het thema Circle of Life roept emoties op zoals voortbestaan, energie, kracht en verbondenheid. Dit jaar is er aandacht voor borstkanker door alle culturen heen. Het levert weer 188 pagina's interessant leesvoer op voor slechts €4,99. De opbrengst gaat voor 100% naar Stichting Pink Ribbon.

Pink Ribbon ligt weer in de winkel!

Een kleine greep van de artikels in het tijdschrift: Een openhartig interview met Carice van Houten, o.a. over haar hoofdrol in ‘Komt een vrouw bij de dokter’. Een prachtige modereportage van zangeres/model Giovanca samen met ex-borstkankerpatiënte Josephine. Vier bekende ontwerpsters, onder wie Marlies Dekkers en Joline Jolink, en hun speciaal voor Pink Ribbon Magazine ontworpen fashion item. Rondetafelgesprek over de impact van borstkanker in verschillende culturen en emotionele verhalen van borstkankerpatiënten en hun inner circle die als een roze draad door het hele magazine lopen. Kijk hier voor een preview van het magazine!

Vorig jaar leverde Pink Ribbon Magazine ruim €900.000 op. Dat geld werd besteed aan psychosociale projecten voor borstkankerpatiënten in negen ziekenhuizen. Die opbrengst hopen de makers dit jaar te evenaren. Want geld is nog altijd hard nodig. Nog steeds krijgt in Nederland één op de acht vrouwen borstkanker. Gelukkig zijn de behandel- en controlemethodes de laatste jaren zo verbeterd dat de kans op herstel enorm is toegenomen.

Maar natuurlijk gaat de Borstkankermaand niet alleen om het tijdschrift Pink Ribbon. Dit jaar doet het magazine ook aan social media en is te vinden op Hyves en Twitter. Een goede zet om dichter bij de doelgroep te komen. Maar stichting Pink ribbon staat voor meer. Natuurlijk zijn er weer allemaal producten te kopen in de webshop en verschillende winkels hebben acties voor Pink Ribbon. Zo vind ik de Pumps van Manfield erg leuk, het lingeriesetje van Sapph of de roze Hettie stofzuiger, de stofzuigers met een gezichtje.

Er zijn weer veel (sportieve) activiteiten om borstkanker onder aandacht te brengen. Verschillende acties om geld op te halen kan particulier of met je bedrijf. Misschien kunnen we met Dutch Cowgirls een actie opzetten. Een sponsorborrel organiseren, of geld doneren met code via DCG of dergelijke. Hebben jullie nog goede ideeën?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies