Internetters vooral online om te leren en voor het plezier

Vorig artikel Volgend artikel

Ruder Finn heeft in een onderzoek een lange lijst met intenties voorgelegd aan internetters. Hieruit blijkt dat 100% van de mensen online gaat om tijd te overbruggen. Andere populaire redenen zijn educatie, in contact komen met anderen en op onderzoek uit gaan. De minst voorkomende intenties zijn dingen kopen, financiën regelen en producten vergelijken. 

Internetters vooral online om te leren en voor het plezier

Uiteindelijk zijn de resultaten verdeeld in 7 categorieën van intenties om online te gaan. Dit zijn respectievelijk Learn, Have fun, Socialize, Express oneself, Advocate, Do business en Shop.

69% van de jonge volwassenen tussen 18 en 29 jaar plaatst berichten op sociale netwerken, 55% speelt games en 50% gaat specifiek online om woede te uiten over personen of organisaties. Volgens Kathy Bloomgarden, co-CEO van Ruder Finn, is het belangrijk voor marketeers om te weten welke intenties mensen hebben om online te gaan:

“Intent is the new demographic, delving deeper into the underlying motivations of online behavior is critical to developing proactive strategies.”

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies