De Voicemail is dood

Vorig artikel Volgend artikel

Opvallend: Techcrunch.com ~toch wel het Mekka der geekies~ heeft de Voicemail dood verklaard. Was de voicemail in de jaren 90 nog één van de belangrijkste productivity-tools, tegenwoordig neemt de hoeveelheid voicemail-ontlopende mensen toe. Want, aldus auteur Michael Arrington, een boodschap afluisteren kost tijd, duurt langer dan het lezen van een e-mail, is niet door te sturen en terugbellen zonder afluisteren is te gemakkelijk. De boodschap van Michael's betoog is dan ook: "Think before you voicemail". Ik zeg: Halleluja.

De Voicemail is dood

Op dit moment wachten er 'in' mijn aaifoon vijf onbeluisterde berichten. Twee van mijn moeder, één van mijn vader, één van mijn lief en één van een vriendin. Ik luister ze inderdaad niet af en neem evenmin de moeite ze weg te gooien. Sterker nog, ik weet wat er is ingesproken, want heb allevier de bellers al lang gesproken. Weggooien kost tijd, kostbare tijd, die ik ook kan besteden aan het schrijven van dit stukje voor Dutchcowgirls.

Op kantoor ervaar ik met enige regelmaat hetzelfde 'probleem'. Onze bureautoestellen zijn dermate complex, dat het afluisteren van een nieuw bericht zeker 3 a 4 minuten kost. Ervanuit gaande dat je in één keer de inlogprocedure (toestelnummer, pincode) juist hebt. Ben je de pincode kwijt? Dan zul je die eerst moeten opvragen bij de helpdesk. En hup: wederom ben je 5 minuten verder. Minstens. Het gevolg: veel rode lampjes, onbeluisterde berichten en irritaties. Bij 'bereikbaarheidsonderzoeken' wordt onder de maat gescoord. En dat geldt écht niet alleen voor mijn afdeling.

Het mag dan ook duidelijk zijn: ik ben vóór de dood van de voicemail. Wat mij betreft begraven we het ding liever gister dan morgen. De mijne gaat dan ook uit. Vanavond nog. Doe je mee?

Afbeelding:via blog.modernmechanix.com

Sanne Walvisch

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies