Party-moms op Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Dat social medium Twitter al veel gelijkgestemden samenbracht is al langer bekend, maar nu lijken ook de Amerikaanse stay-at-home-moms de site te hebben ontdekt om virtuele feestjes met elkaar te organiseren.

Amy Bair bijvoorbeeld, is uitvinder van de zogenaamde Site-Warming-Parties: Ze creëert Buzz rondom een (nieuwe) site, stelt een team van 'site-experts' aan, regelt wat give-aways en maakt tot slot een hashtag voor de avond aan: Die zorgt ervoor dat alle discussies die die avond over de site op twitter volgen later makkelijk terug te vinden zijn. Amy werkt voor kleine bedrijven en blogs, en weet met haar sitewarming parties niet alleen menig site succesvol te lanceren, maar ook een hechte community moeders te entertainen.

Party-moms op Twitter

Een andere manier om de Moms on Twitter al feestend tegen het lijf te lopen is om deel te nemen aan een GNO (Girls Night Out). Elke week heeft de avond een ander thema waar de dames dan met elkaar over in discussie gaan. GNO's vinden doorgaans op dinsdagavond plaats, herkenbaar aan het gegeven dat '#gno' dan één van de meest gebruikte tweet-woorden is.

Kenmerkend aan Twitter is natuurlijk dat feestjes nooit besloten zijn. Iedereen is dus vrij om deel te nemen aan de discussies die oplaaien. In navolging van de Twitter Moms zijn er nu ook al hashtags voor IRL events zoals BlogHer en Blissdom. Op die manier start de buzz immers al weken van tevoren en dat maakt het event zelf uiteindelijk nog veel leuker.

Vannacht is er overigens een special kerst GNO op Twitter, doe er je voordeel mee..

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies