Met Helweek uit de after-vakantie-dip

Met Helweek uit de after-vakantie-dip

Met Helweek verleg je je grenzen en treed je buiten je comfortzone

Vorig artikel Volgend artikel

Na de vakantie is het altijd weer moeilijk om met het dagelijkse leven te beginnen. Je wordt moeilijk wakker, je ochtend-routine duurt langer en op je werk droom je over die fijne vakantie die je net hebt gehad. Je doelen verlies je even uit het oog en als je thuis komt na het werk, dan geniet je liever nog even van de zon op het terras, dan dat je gaat sporten, het huishouden doet of bezig gaat met andere belangrijke zaken. Hoe kom je uit die after-vakantie-dip?

Het antwoord? Met Helweek, een idee van de Noorse ex-militair Erik Betrand Larssen. Tijdens deze week verleg je je grenzen, doorbreek je je dagelijkse routine en treed je buiten je comfortzone. Je denk na over je doelen en over tijdsmanagement. Je verzet bergen met werk en bent na deze week zo gemotiveerd als maar kan.

header-duocover-website-660x440

Hell yes

Helweek begint op maandagochtend om 5 uur en eindigt op zondagavond om 22 uur. Iedere dag heeft een ander thema waar je over na moet denken en opdrachten voor moet vervullen. Ondertussen sport je dagelijks een uur, negeer je social media tijdens werktijd, eet je alleen maar gezond en ben je gefocust op je werk en je doelen. Zwaar? Ja. Motiverend en inspirerend? Hell yes!

Wanneer je meedoet aan Helweek, ben je niet alleen maar regeltjes aan het volgen. Je verzet een hoop werk en treedt buiten je comfortzone. In het boek Helweek beschrijft Larssen hoe je die week inricht. Om je te helpen bij het mentale aspect schreef hij het boek ‘Genadeloos’. In dit boek verteld hij je hoe je je optimaal voorbereid op Helweek om er het meeste uit te halen. Samen vormen de boeken de ultieme voorbereiding op jouw Helweek.

Een uitdaging

Wij probeerden Helweek uit. Een aantal delen waren makkelijker uit te voeren dan andere. Zo was het veel makkelijker dan verwacht om social media links te laten liggen, ongezond eten af te slaan en ‘s ochtends om 5 uur op te staan. Het moeilijkste was helnacht (een nacht doorwerken), iedere dag, de hele dag gefocust aan het werk zijn en je bewust zijn van alle rollen die je op een dag vervult.

Helweek is een uitdaging. Voor de een zal het lastiger zijn dan voor de ander en niet iedereen zal moeite hebben met dezelfde dingen. Maar een ding staat vast: aan het einde van Helweek kijk je trots terug op wat je allemaal hebt bereikt.

Ook Helweek doen? Een aantal tips:

  1. Leg de lat hoog, je kan meer dan je denkt!
  2. Laat je omgeving weten wat je doet, zodat ze er rekening mee kunnen houden
  3. Zet je mobiele internet gewoon uit, zodat je ook niet allerlei meldingen krijgt die je afleiden
  4. Bereid je van te voren goed voor, zodat je ook de opdrachten goed uit kunt voeren
  5. Maak een planning en bedenk wat je ‘s ochtends als eerste gaat doen
  6. Geef niet toe aan negativiteit of moeheid, houd je doelen in gedachten
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies