Blijf gezond, gebruik je smartphone!

Vorig artikel Volgend artikel

Niets is zo belangrijk als gezondheid. Met gezondheid komt geluk en daarom doen we allemaal op onze eigen manier ons best om zo gezond mogelijk te blijven. Ook de overheid ziet het belang van gezondheid en heeft aangegeven om in 2013 extra nadruk te gaan leggen op het stimuleren van een gezonde leefstijl. D66 en het CDA pleiten daarnaast ook voor een ambassadeur die zich moet inzetten om de Nederlander gezond te laten leven.

Gezondheid
We leven tegenwoordig in een technologische wereld. De smartphone is misschien wel het belangrijkste hierin. Bijna iedereen heeft namelijk wel zo’n apparaat op zak. Uit Amerikaans onderzoek is zelfs gebleken dat de helft van de vrouwen haar smartphone verkiest boven een avontuur tussen de lakens met haar partner!

Vaak wordt beweerd dat de smartphone een negatieve invloed zou hebben op onze gezondheid. Hier vertellen wij hoe je je smartphone juist kunt inzetten om gezonder te worden.

Blijf gezond, gebruik je smartphone!

Hardlopen
Hardlopen is gezond. Het is alleen moeilijk om het regelmatig te doen en de motivatie ervoor te behouden. Gelukkig is daar de smartphone. Hiermee stel je eenvoudig een trainingsprogramma samen, laat je je instrueren en motiveren tijdens het lopen en kun je eenvoudig je prestaties meten. Voorbeelden van handige hardloop-apps zijn Marathon Training, Marathon’s World en Runkeeper.

Heb je net zo’n gloednieuwe HTC One of Samsung Galaxy S4 aangeschaft en wil je deze graag gebruiken tijdens het hardlopen? Zorg dan wel voor bescherming met een HTC One hoesje of een Samsung Galaxy S4 hoesje. Een hoesje beschermt je kostbare smartphone tegen zweet en schade als het toestel per ongeluk op de staat valt.

Tip: Kies voor een speciale smartphone-sportarmband. Zo hoef je niet bang te zijn dat je smartphone uit je zakken valt en draag je je smartphone gemakkelijk met je mee tijdens het hardlopen. 

Fietsen
Fietsen is goed voor de gezondheid. Net als veel andere sporten is fietsen niet alleen goed voor het lichaam maar ook voor de geest. Fietsen is een eenvoudige en goedkope manier om gezond te blijven en overtollige kilo’s kwijt te raken. Als je een uur op een normaal tempo fietst verbrand je maar liefst 500 calorieën!

De smartphone kan ook op de fiets van pas komen. Zo kun je van tevoren een route plannen en behoort verdwalen ook tot het verleden.

Tip: Kies voor zo’n handige smartphonehouder voor op de fiets. Deze houder is eenvoudig op elk type stuur te monteren. Je smartphone is eenvoudig in de houder te klemmen en zo houd je altijd precies bij waar je bent, hoeveel kilometer je al hebt afgelegd en hoeveel calorieën je hebt verbrand.

Als je op zoek bent naar een handige fiets app dan zijn ANWB fietsen, de fietsen1233 app en de fiets!-app aan te raden. Met deze apps kun je niet alleen navigeren, maar ook van te voren een route instellen en informatie krijgen over bezienswaardigheden en horecagelegenheden onderweg.

Afvallen
Er zijn heel veel verschillende dieet-apps waarmee het met je smartphone heel gemakkelijk wordt om bij te houden hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt en hoeveel je bent afgevallen. Het grote voordeel van een smartphone is dat je hem overal bij je hebt. Zo kun je altijd en overal even snel gezonde maaltijd of een handig dieet opzoeken. 

Tip: gebruik de Smulweb app om lekkere én gezonde gerechten op te zoeken. Zo houd je je calorie-inname beperkt terwijl je nog steeds lekker blijft eten.

Social media
Op Facebook, Twitter en Instagram komen vaak de origineelste en de beste ideeën voorbij. De leukste fashion-items als hippe kleding, een flitsend smartphonehoesje of een leuk festival komen voorbij. Behalve leuke ideeën, kun je op de social media ook nog gezonde ideeën opdoen! Zo vind je bijvoorbeeld aanbevelingen voor een gezond (en lekker) restaurant of een goede sportschool.

Daarnaast werken social media voor veel mensen activerend. Als je constant foto’s voorbij ziet komen van sportieve lichamen, dan word je onbewust getriggerd om ook te gaan sporten. Het werkt ook andersom. Als je veel foto’s van ongezonde personen of vette maaltijden ziet, dan ben je je er vaak zeer van bewust dat dat niet is wat jij wilt.

Tip: Gebruik Instagram en volg personen die veel weten van jouw interessegebieden. Zo kun je op ideeën worden gebracht als iemand een foto deelt van een eiwitrijke maaltijd of een caloriearm superfood-ontbijt.

Niet alleen maar ongezond
Zolang je niet uren achter elkaar zit te gamen of facebook en als je niet vlak voor het slapen nog langdurig naar het scherm tuurt, maar je smartphone op een gezonde manier gebruikt, dan kan een smartphone op een positieve manier bijdragen aan een gezonder leven!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies