Starbucks verwerkt AR in kerstassortiment

Vorig artikel Volgend artikel

Hier is het natuurlijk nog véél te vroeg om over kerst te beginnen. Tenminste, voor sommigen... In Amerika is dat anders. Na Thanksgiving Day en Halloween kan iedereen toeleven naar kerst. Met extravegante kerstversiering, ontelbare lichtjes en natuurlijk campagnes. Starbucks voert het thema 'kerst' ieder jaar door op de verpakkingsmaterialen en in de winkel. Dit jaar met een extra AR-dimensie.

Starbucks verwerkt AR in kerstassortiment

Kerstkarakters

De koffieketen tovert de karakteristieke kersttekeningen met een AR-app om tot bewegende figuren. Schaatsende, skiënde en zingende kersttaferelen komen werkelijk tot leven. Ieder product uit het assortiment (o.a. papieren kop, koffieverpakking, pos-materiaal) heeft een eigen decor. Door de figuurtjes via de telefoon aan te tikken, kun je ze extra bewegingen laten doen. 

Sharing

Via de applicatie kun je een van de kerstkarakters doorsturen naar mensen in je sociale netwerk. Bovendien kun je via de app kerstaanbiedingen en cadeautjes bekijken en bestellen. De app 'Cup Magic' is er voor zowel Google's Android als Apple's iOS. Aangezien er nu ook verschillende Starbucks vestigingen in ons land zijn, willen we natuurlijk weten of we dit met eigen ogen kunnen zien. Dat is nog niet duidelijk. Vanaf 15 november zijn de applicaties verkrijgbaar. Kwestie van kijken of het er is!

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies