Mobieltje gedateerd voor het eind van een abonnement

Vorig artikel Volgend artikel

De smartphone is niet alleen een hebbeding, maar is ook een belangrijk statussymbool. Nu de witte iPhone eindelijk beschikbaar is, zal de abonnementenverkoop van de verschillende providers weer een impuls krijgen evenals de iPhone-verkoop op marktplaats. Wie echter zo'n telefoon in zijn of haar bezit wil krijgen moet een lang abonnement afsluiten of flink wat euro's neertellen om na een klein half jaar te merken dat de telefoon alweer verouderd is. 

Voor de meerderheid van de consumenten voldoet die nieuwe telefoon, waar je eerst zo blij mee was, al snel niet meer als er een nieuwe versie op de markt is. Retrevo, site voor reviews en verkoop van gadgets, deed onderzoek naar de houdbaarheid van mobiele telefoons onder Amerikaanse telefoonbezitters. 

Het merendeel van de respondenten had een tweejarig abonnement. Ondertussen blijven merken als HTC, LG, Samsung, BlackBerry (RIM) en Apple nieuwe telefoons produceren. Niet zo gek dat 62 procent van de respondenten aangeeft het gevoel heeft dat zijn telefoon al 'verouderd' is voordat het huidige contract is afgelopen. Toch is twee derde niet bereid om een eenjarig abonnement af te sluiten en meer geld neer te tellen voor de telefoon. Een contract eerder verlengen is natuurlijk ook altijd een optie, maar dan zit je uiteindelijk nog langer vast aan de 'nieuwste' telefoon. 

Opvallend is dat er enkel gevraagd is naar de gedateerdheid van de telefoon. Wie om zich heen kijkt ziet dat menig telefoon het eerste jaar niet doorkomt zonder beschadigingen. Laat staan twee jaar. De mooiste en nieuwste telefoons zitten al snel onder de krassen of hebben zelfs een totaal gesplinterd scherm. Zonde. Zeker wanneer je bedenkt dat de huidige generatie mobiele telefoons even prijzig is als een goede vakantie in het buitenland.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies