Digitale menukaart verhoogt service

Vorig artikel Volgend artikel

Lang wachten in een restaurant kan een avondje uit flink bederven. Er lijkt altijd, juist op de meest drukke momenten, te weinig personeel rond te lopen voor het aantal gasten dat zit te wachten op hulp. Geduld is een schone zaak en je kunt hier zeker begrip voor opbrengen, maar ook dat houdt een keer op. In verschillende horecagelegenheden proberen ze daar verandering in te brengen met een digitale menukaart. 

Digitale menukaart verhoogt service

Restaurants kunnen hun volledige menu en het drankaanbod via de digitale menukaart 'Otoucho' aanbieden. De interactieve menukaart geeft uitgebreide informatie over gerechten, geïllustreerd met foto's die gasten vervolgens zelf kunnen bestellen zonder tussenkomst van bedienend personeel. Via het touchscreen kunnen gasten door het aanbod bladeren, maar ook de rekening opvragen of de bediening oproepen. Het bedrijf achter het product heeft ook een samenwerking met een aantal mediapartners. Hierdoor is het mogelijk om games te spelen, nieuws te bekijken en verkeersinformatie op te vragen. 

Zo hoeft de gast minder lang te wachten om een bestelling te plaatsen en heeft het personeel genoeg tijd om aandacht aan de gasten te besteden. Bijkomend voordeel is natuurlijk dat gasten zo gefascineerd zijn door de digitale kaart, dat ze het ook niet erg vinden wanneer hun drankje misschien iets later gebracht wordt.  

De menukaart, die veel weg heeft van een iPad, is gekoppeld aan het kassasysteem van het restaurant waar deze in gebruik zijn genomen. Zo is de klant altijd 'in control' over zijn eigen bestelling. Als er iets fout gaat kun je dat dan nog moeilijk afschuiven op het personeel. 

De Otoucho is eerder deze week in negen restaurants in gebruik genomen, waarvan vijf in Utrecht, een in Deventer, in Rotterdam, Hoek van Holland en Sassenheim. Nieuwsgierig geworden? Een overzicht van alle restaurants die de digitale menukaart inmiddels in gebruik hebben vind je hier.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies