'Appvertising' is de nieuwste marketingtrend

Vorig artikel Volgend artikel

Steeds meer bedrijven ontdekken de iPhone appstore als nieuwe speeltuin om hun marketingplannen op los te laten. Vorige week berichtten we al over de speciaal voor Centraal Beheer ontwikkelde iPhone app, en inmiddels komen er steeds meer gevallen van 'Appvertising' bij. Zo lanceerde Dockers deze week met veel succes een shakeable iPhone app.

'Appvertising' is de nieuwste marketingtrend

De app registreert beweging door het evenwichtsorgaan waarmee de iPhone standaard is uitgerust en waarmee bijvoorbeeld ook de camera te besturen is. Hoofdpersoon in de app is urban street dancer Dufon, die zijn moves demonstreert wanneer de iPhone op een neer geschud wordt.

Dockers heeft als doelgroep 'jonge mannen' die volgens Marketing Director Patti Bender erg 'tech-savvy' zijn. 'Vandaar dat we direct de mogelijkheden van de iPhone zagen als marketingtool'.

Bekend is inmiddels dat ook de casual branded games nog steeds mateloos populair zijn op zowel web als mobiel. Verwacht wordt dan ook dat Appvertising de grote nieuwe trend van de komende tijd gaat worden, vooral voor merken die zich op de jonge- en vooralsnog welvarende iPhone generatie richten.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies