Marketing3 over marketing in onzekere tijden

Vorig artikel Volgend artikel

Wat doe je als je een marketing congres organiseert maar een kredietcrisis zich aandient? Juist; er op in spelen!< Eind oktober heeft Marketing3 haar programma voor het congres 26 november omgegooid; een bomvolle dag in plaats van twee en verlaagd in prijs. Met de centrale vraag hoe de marketeer de naderende recessie doorkomt. Misschien kan er zelfs gebruik worden gemaakt van de kredietcrisis.

Marketing3 over marketing in onzekere tijden


Uit de advert:
"Op 26 november 2008 vind in de jaarbeurs in Utrecht voor de 6e keer het Marketing3 congres Plaats. Marketting 3 onderscheid zich van andere congressen door de unieke formule waarbij Prominente gezichten van het afgelopen jaar (schrijvers, wetenschappers, succesvolle CEO's, marketeers etc) met elkaar in de debat gaan over de marketing trends van het afgelopen jaar en de perspectieven die ze bieden voor de toekomst.

Marketing3 is krachtig omdat de debatten de sprekers dwingen om concreet te zijn, met voorbeelden en goede onderbouwing te komen waardoor de bezoeker vaak met hele toepasbare informatie naar huis gaat waar hij/zij vervolgens makkelijk mee aan de slag kan in de eigen de situatie. Dit jaar zal er onder andere gedebatteerd worden over de vragen:

Is meer en agressiever marketen de manier om mensen in een recessie te bereiken. Of is de klant van tegenwoordig veel marketing zo langzaamaan een beetje zat (al helemaal in recessie tijd) en moeten er andere manieren worden gevonden om producten aan de man te brengen? Het gebruik van meedenkende klanten door middel van crowdsourcing en community's is erg hot.

Is het goede advies van de massa de manier om in de toekomst de economie weer sterk te maken? of is het juist gevaarlijk om op de ideeen van mensen te leunen die geen echte gediplomeerde experts zijn? Moeten we niet gewoon kijken naar de personen met de beste credentials zoals we dat vroeger deden?

De creatie van schaarste is lange tijd een manier geweest voor bedrijven om hun product aan de man te brengen. Er zijn nog maar x aantal exemplaren Koop NU! Of: Als je dit niet hebt hoor je er niet bij! Of: dit product is een speciale gelimiteerde oplage etc. Moeten ondernemers en marketeers hier op doorbouwen? Of is de tijd rijp voor een nieuw paradigma.

Voor het eerst bestaan er grootschalig producten die nooit op raken. Google aps, digitale boeken, mp3 etc. wat betekend dit voor de manier waarop we producten in de toekomst in de markt zetten?"

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten aan het eind van de dag. Wie gaat er naartoe?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies