Sprout Challenger Day 2008

Vorig artikel Volgend artikel

Afgelopen donderdag vond de Sprout Challenger Day 2008 plaats. Voor degene die niet weten wie of wat Sprout is: Sprout inspireert en ondersteunt ondernemers bij het runnen en uitbouwen van hun bedrijf. Het platform bestaat uit een magazine en een website www.sprout.nl met natuurlijk bijbehorende nieuwsbrieven en weblogs van ondernemers en adviseurs.

Sprout Challenger Day 2008

Hieronder een kort verslag met enkele tips van de sprekers van die dag. De ochtend werd afgetrapt door Frederique van der Wal (voormalig model) met haar nieuwe concept Frederique’s Choice, een bedrijf in bloemen en design. Haar tip: durf te falen. In Nederland wordt er nogal raar naar je gekeken wanneer je failliet gaat of je idee niet aanslaat, terwijl in Amerika bedrijven juist vaak falers aannemen vanwege de vele ervaring die ze hebben opgedaan.

Vervolgens nam Floris van Bommel, van het schoenenmerk van Bommel, het woord. Ondanks dat ik zijn oudere broer al eens eerder had horen spreken en het verhaal dus kende wist Floris de zaal (including me), met de van tevoren aangekondigde flauwe moppen, wel aan het lachen te krijgen. Erg inspirerend om te horen hoe zij het nieuwe merk ‘Floris van Bommel’ onder de aandacht brengen met aparte marketingcampagnes en de ontwerpen van de schoenen zelf. Van Bommel gaf ook nog een nieuwtje weg: volgend jaar komt er een schoen op de markt van Floris van Bommel & Timberland.

Oh ja, de dag werd aan elkaar gekletst door niemand minder dan Jort Kelder, die het de afgelopen week wel erg heet onder de voeten heeft gekregen (zie de blog van Marjolijn). Vandaar dat hij misschien zijn schoenen uittrok op het podium en tijdens de sessie van Floris op zijn sokken door de zaal gleed (stiekem schaamde hij zich voor zijn afgetrapte Santoni’s).

Hierna nog twee workshops gevolgd en daardoor niet alle sprekers van die dag gezien, maar alle verslagen zijn online te lezen op de sprout site. Tijdens de 2e workshop moest ik helaas weg sneaken omdat ik nog even bij Beer and Innovation wilde binnenhobbelen. Eigenlijk wilde ik hier een verslag over schrijven maar aangezien het enigszins rommelig verliep, en mensen individueel als in een soort speed-date met elkaar in gesprek waren, kan ik helaas niets vertellen over de businessideeën die daar aanwezig waren. Wel met Boris Veldhuijzen van Zanten en Oscar Kneppers nog over mijn eigen ideeën zitten sparren.

Als afsluiting heb ik in de grote zaal een geweldige presentatie van Dan Germain, het creatief brein achter het smoothiebedrijf “Innocent”, bijgewoond. Lees hier de tips van Dan. Een van de belangrijkste tips van Dan is “praat met je klant, hij/zij is de belangrijkste persoon voor je business”. "Veel bedrijven willen helemaal niet praten met hun klanten, denk maar eens aan uw energiebedrijf".

Tenslotte werd, uit de drie laatste Challengers, Jeroen Stoop van ‘Makelaarsland’ als winnaar gekozen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies