Winnaars van de Lexus Design Awards 2014

Vorig artikel Volgend artikel

De 12 winnaars van de tweede Lexus Design Awards werden onlangs aangekondigd, net op tijd voor de Milan Design Week 2014. De winnaars lieten hun conceptuele werken zien met als thema ‘nieuwsgierigheid’. Twee van hen krijgen meer dan vijf miljoen yen om de kosten van hun prototype te dekken. Neem een kijkje op de ontwerpen van de twaalf winnaars.

Winnaars van de Lexus Design Awards 2014

w640%20%2897%291. ‘Iris’ van Sebastian Scherer - een van de prototype winnaars - is een glazen lamp die is gemaakt van een mondgeblazen kristallen bol. Het weerspiegelt en glinstert in verschillende kleuren vanuit elke hoek, en is een inspirerende uitblinker.

w640%20%2898%29w640%20%2899%292. ‘Macian’ door James Fox is de tweede prototype winnaar. Het is een slim, draagbaar bouwpakket en opgebouwd uit een reeks van eenvoudige componenten die je aanmoedigen creatief bezig te zijn in je omgeving.

w640%20%28100%29w640513. ‘Crane’ door Magenta is een speelse en interactieve boekenkast. Zijn lichte constructie zorgt voor lichtheid en beweging, zodat elk boek dat geplaatst of verplaatst wordt zorgt voor een rustig balans.

w640%5Bpow640oo4. ‘DICECOVER’ door Mansour Ourasanah is een dobbelstenen bordspel met sensors dat spelers uitnodigt om meer over onze planeet te leren. Het is ontworpen om nieuwsgierigheid te wekken, speelsheid te stimuleren en dingen te ontdekken.

w640wqw640ew5. ‘E-Wheel’ van Phuoc Nguyen is een vernieuwd pedaal-aangedreven elektrische fiets (Pedelec), dat de rijders nieuwe experimenten biedt tijdens het fietsen. Het kan worden geïntegreerd in normale- of vouwfiets en maakt gebruik van draadloze technologie voor afstandsbediening en het opladen van de batterij.

w640vfw640cd16. ‘Flynote’ door AlDith is een platenspeler waarbij het verleden de toekomst ontmoet. Met behulp van nieuwe technologieën reduceert het geluid van hoge kwaliteit die alleen een grammofoonplaat geeft.

w640bgw640gt7. ‘Game of Space’ van IAO Architecture is een 4d spel. Het is bedoeld om de nieuwsgierigheid te prikkelen en is verplaatsbaar, beweegbaar en uitgebreid. 'A curious space is a game of space.'

w640babyw640baby28. ‘JoyCarpet’ door Meng-Ling Yang is een interactief tapijt voor baby’s om de geestelijke groei en ontwikkeling te bevorderen. Het maakt gebruik van knipperende lampjes en geluid voor aantrekkingskracht en beloning van het kruipen naar de lampjes en het geluid. Het stimuleert beweging.

w640vffW8209.’Ohoo!’ door Skipping Rocks Lab is een organisch membraan voor vloeistoffen met gebruik van een culinaire techniek - spherification. Het is een alternatieve verpakkingsmethode die eenvoudig, goedkoop, hygiënisch, biologisch afbreekbaar… én zelfs eetbaar is!

w640gtgtw640brbr10. ‘PAUSE’ door Stuti & Rajeev herdefinieert de perceptie van tijd. Het verenigt tijd-vertellende apparaten uit vele verschillende tijdperken in een speels en effectief ontwerp.

w640PIXMOTw640pixmot211. ‘PIXIMOT’ door MAMIKIM & Co. is een interactief scherm bestaande uit draaiende, houten blokken. Het vormt een korrelig bewegend beeld dat de kijker intrigeert.

w640sky12. ‘Sky Lighthouse’ door Yoshiki Matsuyama is een lichtobject dat de kleuren van de hemel laat zien - het blauw van de hemel, rood van de zonsondergang, en alle kleuren daar tussenin. Natuurverschijnselen worden weergegeven door middel van het kleurenschema.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies