CBE13: De Cross Border Challenge

Vorig artikel Volgend artikel

Op het Cross Border Event is het niet alleen mogelijk om kennis op te doen, maar ook om deze kennis in de praktijk te brengen. In de Cross Border Challenge krijgen drie inspirerende voorstellen de kans om daadwerkelijk over de grens te gaan met hun webwinkel.

CBE13: De Cross Border Challenge

Beheerders van webwinkels hebben de afgelopen tijd de kans gehad om hun voorstel te presenteren aan de jury van de Cross Border Challenge. In dit voorstel moest duidelijk omschreven zijn op welke manier de bestaande online concepten over de grens gebracht kunnen worden. Uit alle inzendingen zijn drie genomineerden gekozen. Deze genomineerden krijgen de kans om hun concept daadwerkelijk uit te voeren. Ze ontvangen 3000 euro aan sponsorgeld en worden gevolgd en begeleid in hun activiteiten. Na een jaar wordt gekeken wie het meest succesvol is, en deze persoon zal dan ook de Challenge winnen. Wie de winnaar wordt, horen we op het Cross Border Event 2014.

Genomineerd zijn Let's Go Brasil, Prins Pet Foods en Lady's Secret
Let's go Brazil wil met Braziliaanse producten Brazilië naar Europa brengen. Momenteel doen ze dit al in Nederland. De volgende markt die de ogen van de oprichters rijp is voor een vleugje Brazilië: Duitsland. 

Prins Pet Foods is een Nederlands bedrijf wat al vijftig jaar bestaat. In Nederland zijn deze natuurlijke diervoedingsproducten alleen in fysieke winkels verkrijgbaar. Nu wil Prins Pet Foods de volgende stap zetten meteen webshop in Frankrijk.

De laatste genomineerde is Lady's Secret, een online verkoper van schoenzooltjes. Ondanks de weinige ervaring die dit bedrijf heeft, wil Lady's Secret in Duitsland de markt van schoenzooltjes veroveren. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies