CBE13: Internationale pizza's bij Domino's

Vorig artikel Volgend artikel

Het evenement Cross Border E-commerce 2013 (CBE13) is gericht op online commercie over de grens. Toch werd er niet alleen gesproken over hoe vanuit Nederland de wereldwijde markt te veroveren is. Een van de talks gaat namelijk  de online activiteiten voor een wereldbedrijf. Wouter Krupe sprak over de internationale impact van sociale media voor Domino’s Pizza.

CBE13: Internationale pizza's bij Domino's

De eerste vestiging van Domino’s Pizza werd geopend in 1989, in Breda. Ondertussen is deze pizzabakker uitgegroeid tot marktleider van Nederland. Ook op het gebied van social media is Domino’s Pizza niet achtergebleven. Met name de Nederlandse afdeling is hier erg sterk in. Zo sterk zelfs dat de website en de social media activiteiten over genomen worden door bijvoorbeeld de Australische tak van Domino's Pizza!

Wouter Krupe, marketingmanager van Domino’s Pizza, geeft een aantal snelle en handige tips om zo veel mogelijk uit social media te halen. Belangrijkste tip van Krupe is om als bedrijf zo veel mogelijk transparant zijn. Door social media te gebruiken kun je een kijkje in de keuken geven. (In het geval van Domino's kan dit zelfs letterlijk.) Ook is het belangrijk om constant de dialoog met de klant aan te gaan. Zowel klachtenafhandling als positieve reacties staan hoog in vaandel. In alle sociale media campagnes van Domino's wordt dan ook het contact met de klant gezocht. Of dit nu gaat om een stemronde, het creëren van de ultieme pizza of een uitdaging aan gaan: het kan allemaal.

Krupe werd onlangs nog genomineerd voor een Cross Media Award voorde crossmediale campagne ‘Tweet what you eat’ van Domino's. In deze campagne werden klanten opgeroepen om te twitteren over hun pizza. De leukste tweet van de dag werd vervolgens gebruikt in de tv-commercial, waarin door Domino's werd gereageerd op te tweet. 

Of je nu net als Domino's een internationaal bedrijf hebt een kleine blog of gewoon interesse in social media, de tips van Krupe zijn in iedere situatie goed te gebruiken!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies