Profiteer van YouTube door je fans te omarmen

Vorig artikel Volgend artikel

YouTube als tool om het bereik van een televisie programma te vergroten. Hoe? Door je fans te omarmen. Dat vertelt Jelle Jan Bruinsma (Manager content partnerships, YouTube Benelux) in zijn presentatie van vanmiddag voor het Mediapark Jaarcongres 2013.

Profiteer van YouTube door je fans te omarmen

6 miljard uur aan video per maand, 1 miljard unieke bezoekers per dag, dagelijks 500 jaar aan video via Facebook bekeken en 100 uur aan nieuwe beelden per minuut geupload. 25% van deze toevoer komt via mobiele apparaten. Met in Engeland al een percentage van 40% en bij andere landen zelfs de helft: YouTube. 

Er zijn drie trends te onderscheiden. Fragmenting audience waarbij het aanbod vergroot en het gebruik versplintert, Growing mobile consumption waar steeds vaker mensen televisie kijken combineren met een second screen of het eten van een maaltijd en Generation C, de generatie die creëert, deelt en verbindt. Ook wel de generatie die met hun hand over een magazine veegt en zegt 'hij doet het niet' en niet begrijpt dat je voor het acht uur journaal, om acht uur voor de televisie moet zitten. 

45% van alle views ontstaan door linkjes die worden doorgestuurd. Als je slim bent, maak je hier gebruik van. Hoe? Door vindbaar te zijn. 70% van alle content bestaat uit door fans geupload materiaal. Een gratis editing team dat jouw content aanbeveelt en verspreidt. Goede voorbeelden hierbij zijn Amerikaanse televisie shows als Jimmy Fallon en Ellen Degeneres. De bekende filmpjes waarbij ouders - op verzoek van Fallon - bij hun kinderen opbiechten al hun Halloween snoep opgegeten te hebben en Ellen Degeneres die kijkers vraagt dans video's in te sturen. Kortom, omarm je fans.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies