Masculinistische golf: Minder angst en meer ervaren

Vorig artikel Volgend artikel

De ouders van tegenwoordig zijn overbezorgd. Dat stelt ontwikkelingspsycholoog Steven Pont vanochtend in zijn presentatie voor Trends in Kids- en jongerenmarketing. Een kind kan geen blokkentoren bouwen zonder gewaarschuwd te worden wanneer het eventueel fout kan gaan en 'baby burnouts' liggen op de loer. Steeds meer kinderen leren via een gebruiksaanwijzing en niet via ervaring. Dat moet en kan anders.

Masculinistische golf: Minder angst en meer ervaren

Je kunt kinderen pas begrijpen als je ook de ouders kunt plaatsen. De opvoedstijl zegt namelijk veel over hoe een kind uiteindelijk in het leven zal staan. Haal hobbels niet weg, maar leer kinderen met deze obstakels om te gaan. Mannen zijn hier net iets beter in dan vrouwen. Het toenemende aantal papa-dagen en de meer betrokken rol van vaders zorgt dan ook voor meer ervaring en experiment. Tijd voor een masculinistische golf.

Jacqueline Harding (international expert in kidsmarketing) sluit zich met haar verhaal hier bij aan. 83% van de mensen past zijn of haar koopgedrag aan als het de wereld helpt. Wat helpt de wereld van een kind? Precies, problemen oplossen, over de toekomst kunnen nadenken en belangrijke beslissingen kunnen nemen. Kortom, emotionele en sociale ontwikkeling. Het gaat er niet om of jouw brand of service het goedkoopst of meest trendy is, het is van belang dat jouw product mensen kan helpen de wereld een betere plek te maken.

Volg onze live verslagen hier op DCG en uiteraard via Twitter op de hashtag #KJ13 en @Dutchcowgirls.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies