Modejournalist en icoon is gastcurator van expositie over (mode)bloggers

Vorig artikel Volgend artikel

Huis voor Beeldcultuur heeft de Amsterdamse modejournaliste / mode-icoon, curator en art director Aynouk Tan (voorheen o.a. NRC Handelsblad) gevraagd haar blik te richten op het internetfenomeen: Tumblr.com. Onder de titel; ‘Your Original is Having a Complete Human Change Meltdown Makeover’ onderzoekt ze hoe jongeren zich via deze verzamelplaats van blogs presenteren. En op welke manier dat zelfbeeld is ontstaan.

Modejournalist en icoon is gastcurator van expositie over (mode)bloggers

Tan onderzocht het internetfenomeen Tumblr.com door letterlijk in de huid te kruipen van een modeblogger. Ze verkleedde zich en maakte een eigen blog aan. Tumblr is, volgens Tan, een interessante verzameling van intieme en uiterst moderne blogs. Het geeft een beeld van tieners anno 2013: Een generatie die is opgegroeid met reclames en multimedia. Op hun persoonlijke Tumblr pagina’s bevragen de jongeren de wereld die hen heeft gevormd. Hoe echt is een ‘reality’ ster met een borstvergroting? Hoe waardevol is een Chanel tas?

‘Aynouk Tan – TUMBLR.com: Your Original is Having a Complete Human Change Meltdown Makeover' is van 15 februari tot en met 24 maart te zien in het Huis voor Beeldcultuur. De expositie sluit aan bij ‘Couture Graphique’ – de modetentoonstelling in het Museum of the Image (MOTI) – en opent op dezelfde dag voor publiek en pers.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies