eDay08: Joris van Heukelom neemt Oude Marketeers op de hak

Vorig artikel Volgend artikel

Joris van Heukelom vraagt zich in zijn workshop op eDay hardop af waarom de mediaconsumptie de laatste jaren zo verschoven is, terwijl de cijfers in de media inkoop statistieken, amper verschillen laten zien. In Rotterdam tracht hij daarvoor vandaag een verklaring te geven aan de hand van twee mensen: Henk en Pim.

eDay08: Joris van Heukelom neemt Oude Marketeers op de hak

Henk is 40+, Marketeer en al jaren on the Job. Pim is 23, net haar tweede stage afgerond en ‘doet iets met Marketing’. De leefstijlen van Henk en Pim lopen sterk uiteen. Henk heeft net zijn eerste Hyves pagina aangemaakt, Pim bouwt widgets voor die zelfde dienst. Henk huurt een bureau in voor een campagne ‘met Word-of-Mouth Marketing’, Pim ziet om haar heen merkfans ontstaan. Henk boekt een hotel op Expedia, Pim checkt eerst wat anderen op TripAdvisor van dat hotel vinden.

De verschillen tussen de twee generaties zijn groot, maar impliceren ook dat de mensen die het in de meeste bedrijven voor het zeggen hebben te gedateerd zijn om feitelijk nog besluiten mogen maken over de inzet van de mediabudgetten. Behalve Joris zelf natuurlijk, een lichtend voorbeeld voor alle hippe veertiger die het licht wel hebben gezien.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies