Dutchcowgirls lezers met korting naar het Mediapark Jaarcongres 2012

Vorig artikel Volgend artikel

Op donderdag 21 juni aanstaande wordt voor de vijfde keer Mediapark Jaarcongres georganiseerd in studio 21 op het Media Park in Hilversum. Het congres brengt de televisie, uitgevers, internet, reclame, ICT en telecom wereld samen en geeft inzicht in de stand van zaken in de mediawereld, gericht op innovatie en inspiratie. 

Dutchcowgirls lezers krijgen met kortingscode DCG420 €30 euro korting op een toegangskaart voor het event (145 ipv 175 euro).

Dutchcowgirls lezers met korting naar het Mediapark Jaarcongres 2012

Naast internationale sprekers als Rory Sutherland (Ogilvy & Mather) en Gary Carter (FremantleMedia) is ook de top van de Nederlandse media industrie aanwezig. Onder andere Henk Hagoort (NPO), Willemijn Maas (AVRO) en Jan-Willem Brüggenwirth (Radio538) leveren een bijdrage aan het programma. Joost Karhof zal het congres voorzitten. Daarnaast zal Hella Hueck een aantal interviewsessies voor haar rekening nemen.

Nederlandse media bedrijven organiseren zich zodat zij het publiek op alle mogelijke manieren kunnen bereiken. Sanoma kocht SBS, de Telegraaf richtte een publieke omroep op en nam Hyves onder zijn hoede, Talpa heeft Radio 538. Hoe belangrijk is het om alle kanalen te beheren? Tijdens MPJC gaan AVRO directeur Willemijn Maas en Radio 538 CEO Jan-Willem Brüggenwirth in op de samenwerking tussen mediatypes.

Het tweede scherm

Een ander groot onderwerp op Mediapark Jaarcongres is het tweede scherm. Het afgelopen jaar heeft het grote publiek kennis kunnen maken met verschillende “tweede scherm” toepassingen, waarbij televisie producties begeleid worden door interactie en diensten op een tweede scherm. Internationaal gezien doen Nederlandse bedrijven goed mee in deze markt: de software van Civolution en het platform van Ex Machina vinden bijvoorbeeld gretig aftrek buiten Nederland. Alex Terpstra, CEO Civolution en Mark van de Crommert, CEO Remotely.tv geven tijdens MPJC hun visie op de laatste ontwikkelingen op het gebied van Second Screen.

Daarnaast gaat het congres in op Connected TV, toepassingsmogelijkheden van realtime datastromen, online video en de toekomst van de reclame industrie. Naast het plenaire congres bestaat MPJC uit een serie exclusieve lunchsessies en geven verschillende invloedrijke media experts, waaronder Talpa’s Pim Schmitz, Joris van Heukelom (MakerStreet), Georgette Schlick (SBS) en Jacques Kuyf (FD Mediagroep) hun mening over de laatste ontwikkelingen in een serie videoquotes. Meer over het programma is na te lezen op www.mediaparkjaarcongres.nl, of volg het congres via Facebook of Twitter.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies