Omroepcongres: Consument = King

Vorig artikel Volgend artikel

Waar gaan we de komende 10 jaar naar kijken? Welke content spreekt aan en hoe kunnen we de kijker de regie in handen geven? Zomaar een aantal vragen die tijdens het Omroepcongres 2011 beantwoord zullen worden door een tal van professionals en mediakenners.

Omroepcongres: Consument = King

Dit jaar staat het congres in het teken staat van de consument, oftewel: Consument is KING. Het Nationaal Omroepcongres wordt dit jaar niet in ’t Spant gehouden  - waar het van oudsher altijd werd gehouden - maar deze keer vindt het plaats in De Vorstin te Hilversum. Sophie Hilbrand zal het dagvoorzitterschap voor haar rekening nemen.

Wat kunnen aanwezigen allemaal verwachten op die 29e september?
Bakas bijt de kop af en staat altijd gerand voor entertaiment en verrassende inzichten. Adjiedj Bakas is trendwatcher, futurologist én humorist met verfrissende kijk op zaken! Bovendien is Bakas auteur van verschillende bestsellers over de toekomst en uitgeroepen tot Trendwatcher van het jaar in 2009 en door het NIMA verkozen tot de invloedrijkste trendwatcher onder de vaderlandse marketeers. Zaken die hij zal belichten: Trendwatching: televisie de komende 10 jaar. De toekomst van televisie: welke invloed hebben nieuwe media nu echt op traditionele media als televisie. Wordt er over 10 jaar nog tv gekeken of zoekt de consument zijn toevlucht tot andere entertainmentmiddelen?

Een greep uit de gastsprekers: Pim Betist, oprichter van Sellaband en Africa Unsigned, zal aanwezig zijn en aandacht besteden aan “Creatief met geld”: nieuwe businessmodellen crowdfunding & co-creatie. Hij zal zijn visie delen over “wisdom of the crowd”: Een bedreiging voor contentkwaliteit? En hoe kunnnen mediamaker de kracht van het publiek combineren met kwaliteitsbewaking om tot nieuwe businessmodellen te komen?
Ook op de sprekerslijst: Dick Molman, CEO Sanoma Media in Nederland. Het publiek zal te horen krijgen waarom Sanoma eigenlijk TV wil maken. De overname van SBS door Sanoma Media en Talpa kan niemand ontgaan zijn. De NMa moet nog een uitspraak doen en dan is de overname echt een feit. Molman zal ingaan op vragen als: Waarom stapt Sanoma Media in TV? Waarom met een partner als Talpa? Wat voegt Sanoma Media toe aan SBS en aan Talpa?

Einde van de dag zal er een groepsdiscussie plaats vinden over “Consumenten bepalen de content.” De omroepwereld moet zich door de komst van nieuwe media opnieuw uitvinden. Als directeur, producent of adverteerder. Je kan simpelweg niet meer om de macht van de consumenten heen. Maw: consument = king.
Hoe denken de vooraanstaande “kings” van Hilversum over dit onderwerp? Met o.a. Lennart van der Meulen (VPRO) Dan Ligtvoet (MTV Networks) Jan Slagter, (Omroep MAX) Danny Menken (Eurosport Television) Willemijn Maas ( AVRO) Hans Andersson (VARA), Paul Römer (NTR) en  Eric van Stade (SBS).

Dutchcowgirls zal verslag doen van het event. Bekijk het volledige programma aanbod van het Omroepcongres.

Bron: Omroepcongres.nl, Broadcast Magazine, NOS.nl, molblog.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies