Mobiel internetgebruik op Koninginnedag 30% gestegen

Vorig artikel Volgend artikel

Het mobiel internet gebruik op Koninginnedag is met 300% gestegen ten opzichte van Koninginnedag 2010. Vanuit alle hoeken in Nederland werden er ook dit jaar weer via smartphones foto’s, berichten en video’s geüpload naar sociale media als Twitter, Facebook en Hyves. Twitter bereikte op het Vodafone netwerk 1.8 miljoen unieke bezoekers op 30 april. Hyves en Facebook volgden met respectievelijk 1.5 en 1.4 miljoen unieke bezoekers.

Mobiel internetgebruik op Koninginnedag 30% gestegen

Het mobiel internetgebruik op het netwerk werd voornamelijk veroorzaakt door gebruikers die ervaringen, activiteiten of gevoelens wilden delen. Dit gebeurde in het bijzonder tijdens Koninginnenacht, 29 april om 21.15 uur en op Koninginnedag, 30 april tussen 20.00 en 22.00 uur. Naast het gebruik van sociale media hielden feestgangers, bezoekers en standhouders met name op Koninginnenacht het weer nauwlettend in de gaten op de vele vrijmarkten en festivals. Op vrijdagavond werden mobiele sites als Buienradar en Weeronline meer dan 20 keer als op een normale vrijdagavond bezocht.

De groei in het gebruik van mobiel internet op Koninginnedag ten opzichte van 2010 is enerzijds te verklaren door de grote toename in het aantal klanten met smartphones en anderzijds doordat klanten mobiel internet meer gebruiken naarmate ze meer mogelijkheden ontdekken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies