Paperjammed 3: Is social media een sprint of marathon?

Vorig artikel Volgend artikel

Op 20 april a.s. vindt de derde editie van Paperjammed plaats in MuzyQ in Amsterdam. Tijdens dit event krijgen laatstejaars studenten de kans om hun afstudeervragen op gebied van online marketing en nieuwe media voor te leggen aan professionals uit het vak. Ditmaal staat het thema 'Social Media: Sprint vs. Marathon' op de agenda. Centrale vraag is in hoeverre kortlopende acties op sociale media zich verhouden tot een lange termijn visie en strategie.

Paperjammed 3: Is social media een sprint of marathon?

In het panel van professionals vinden we ditmaal sterke spelers uit beide kampen: Dick Buschman (eigenaar Achtung!), Boris Nihom (strategy director THEY), Antoinette Hoes (strategy director Leylines) en Casper Mooyman (Social Media Manager Vodafone) zullen op 20 april de vragen van de aanwezige studenten beantwoorden.

Organisator Johan Voets van creatief online bureau OKGO. legt uit dat merken en bureaus op dit moment worstelen met de inzet van sociale media in marketingcampagnes. 'We hebben de afgelopen tijd gezien dat veel bedrijven enthousiast met de materie aan de slag gaan en leuke acties bedenken op bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Nadat de actie is afgelopen blijft het vervolgens vaak stil op zo'n account. Voor bureaus wordt het dus steeds belangrijker om de klant ook te adviseren over wat je op de lange termijn op social media gaat doen. Door bijvoorbeeld een redactionele formule of webcare te ontwikkelen.

Voets benadrukt dat met name deze lange termijn strategie een onderwerp is waar op dit moment veel studenten onderzoek naar doen. 'Maar voor deze studenten kan het ook leerzaam zijn hoe je met een sprint actie in een paar weken tijd in één keer 10,000 nieuwe online fans verzamelt. Vandaar dat we creatieve campagnemakers zoals Dick Buschman en Boris Nihom daarover graag aan het woord laten.

5101316781_a3078dc5c5_b

Paperjammed biedt studenten in de laatste fase van hun studie de kans om hun onderzoeksvragen voor te leggen aan ervaren professionals uit het vakgebied nieuwe media. Eerdere edities van Paperjammed werden enthousiast ontvangen en waren wegens een overweldigende hoeveelheid aanmeldingen binnen enkele dagen al ‘vol’. Geinteresseerde studenten die een afstudeeronderzoek doen dat aansluit op het thema kunnen zich vandaag, 10.00 uur inschrijven voor Paperjammed  op de website en daar ook hun vragen indienen. Zoals altijd kent het event een gelimiteerd aantal toegangsbewijzen, weer er dus snel bij!

De derde editie van Paperjammed zal plaatsvinden op 20 april a.s. in het muziekmakerscentrum MuzyQ. Aansluitend vind er een borrel plaats waar studenten en professionals onder het genot van een drankje nog even verder kunnen discussieren. Meer informatie en inschrijven kan op de website!

Foto's door Jöran Maaswinkel (@jeeem)

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies