Geheim concert voor Foursquare Golden Ticket winnaars

Vorig artikel Volgend artikel

Grote sponsor van SXSW dit jaar is PepsiCo. Niet alleen wordt daarom op elke straathoek in het congrescentrum Pepsi geschonken en zitten er tal van PepsiCo medewerkers in panelsessies, het bedrijf ging rondom het event een zeer succesvolle samenwerking met Foursquare aan, met als hoogtepunt een geheim concert van Big Boi gisteravond in Austin voor unlockers van een speciale 'Golden Ticket badge'. 

Geheim concert voor Foursquare Golden Ticket winnaars

De Pepsi Lot is in Austin inmiddels al 5 dagen lang een zeer populaire hangout voor alle SXSWi gangers. Niet alleen vanwege de gratis drank, muziek, games, en zijn heerlijke ligging in het zonnetje, maar ook vanwege de speciale badges die er hier te halen zijn en de Foursquare swag die er gratis wordt uitgedeeld. Of om een babbeltje te maken met 1 van de 40 Foursquare medewerkers die hier dagelijks te vinden zijn, inclusief Foursquare founder Dennis Crowley. 

pepsi_max_lot

Foursquare is zo mogelijk nog populairder dan vorig jaar tijdens SXSW. In het Austin Convention Centre - waar de meeste sessie op SXSW plaats vinden - zijn per uur gemiddeld zo'n 500 mensen tegelijkertijd ingechecked. Inmiddels hebben ook de celebrities Foursquare ontdekt. Net als destijds bij Twitter het geval was lopen Ashton Kutcher en zijn vrouw Demi op dat gebied weer voorop. Eerder deze week crashten ze met veel plezier de Foursquare party om daar met Dennis Crowley dronken te worden, en inmiddels zien we ze overal in Austin inchecken. 

Ook rapper Big Boi - bekend van onder meer de band Outkast - heeft inmiddels een Foursquare account, en wie zijn profiel de afgelopen dagen ging volgen maakte bij elke checkin across Austin kans om een 'Golden Ticket' te unlocken. Met deze speciale badge kon bij de Pepsi Lot een toegangskaartje voor Big Boi's concert gisteravond in de Power Plant in Austin worden opgehaald. Ook dat event bleek uiteindelijk een behoorlijk Foursquare succes: Met meer dan 1600 checkins op de locatie unlockten alle aanwezigen direct de 'Epic Swarm Badge'. 

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies