South By Southwest: Wat wordt de grote ontdekking van 2011?

Vorig artikel Volgend artikel

Over precies twee weken vindt in Austin, Texas opnieuw SXSW (South by South West) plaats. Wat ooit begon als een muziekfestival, is inmiddels uitgebreid met een volwaardig film- en interactive programma en is daarmee misschien wel het belangrijkste Interactive Event in de VS. Om je een beeld te geven: SXSW is de plek waar Twitter in 2007 gelanceerd werd. En ook de plek waar Gowalla en Foursquare zichzelf openbaarden in 2009. De grote vraag is dan ook: Wat wordt de grote ontdekking van 2011?  

South By Southwest: Wat wordt de grote ontdekking van 2011?

Net als vorig jaar is Dutchcowgirls vanaf 11 maart in Austin om live verslag te doen van de belangrijkste trends, sessie en keynotes. Ter voorbereiding kun je je voor vertrek vast aanmelden voor honderden sessies die gedurende 5 dagen plaats vinden in het Austin Convention Centre. Een kleine greep uit dat programma: 

- Marketing Budgets have gone Social

- Interactive Comics in Education

- The ultimate Content Strategy Smackdown

- 10 Reasons why most Start-ups fail

- How progress bars change the way we live

- Your mom has an iPad: Designing for Boomers

- Dating tips for the semantic web

- Tired of &@*#( Social Media Experts?

Wat vooral opvalt in de eindeloze lijst sessies zijn een aantal regelmatig terugkomende thema's. Daar waar vorig jaar veel aandacht voor interaction design, data visualisatie en transmediale storytelling was, lijken gamification, 'het nieuwe werken' en social tv de buzzwords voor 2011. Maar ook presentaties over eerder genoemde onderwerpen ontbreken dit jaar niet, alsmede veel aandacht voor app-ontwikkeling op tabs en mobiel, social media marketing, nieuwe businessmodellen, mediainnovatie en het grote flash-html5 debat. 

Kortom, genoeg te ontdekken in het zonnige Austin. En dan hebben we het nog niet eens over de nieuwe startups gehad die tijdens SXSW hun bestaan aan zullen gaan kondigen. We houden jullie uiteraard dagelijks op de hoogte van alle nieuws vanaf 11 t/m 15 maart a.s.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies