Veel iPad, mobiel en 3D TV tijdens Mediapark Jaarcongres

Vorig artikel Volgend artikel

Studio 21 was deze week het decor voor de 3e editie van het Mediapark Jaarcongres. Met als thema ‘Oog voor het scherm’ volgden 600 bezoekers de hele dag inspirerende presentaties, demo’s en pitches. Terugkerende thema’s op de dag waren iPad, strategische vraagstukken rond het televisiescherm, mobiel én de nieuwste revolutie, 3D TV.

Veel iPad, mobiel en 3D TV tijdens Mediapark Jaarcongres

In het middagprogramma lanceerde Ton Van Mil (directeur iMMovator Cross Media Network) officieel het 3D platform 3D NL. Met het kijken naar een aantal 3D demo’s (inclusief 3D bril) was de lancering van dit nieuwe netwerk een feit. Er is veel interesse voor dit platform, vanuit verschillende partijen uit de media industrie. Laurens van den Oever (commercieel directeur GfK) onderstreepte in zijn presentatie de interesse in 3D. GfK verwacht dit jaar 2 procent huishoudpenetratie van 3D tv's in Nederland, volgend jaar 7 procent, 18 procent in 2012 en 36 procent in 2013.

Deze 3e editie van het congres kende nog een aantal nieuwe kenmerken. Zo konden bezoekers naast de bekende ontbijtsessies, tijdens de lunch een aantal bedrijven op het Media Park bezoeken. Zoals een backstage tour bij Wentink Events en een informatieve bijeenkomst van 3DNL. Ook het gratis te bezoeken innovatieplein was succesvol. Diverse bedrijven, onderwijsinstellingen en gemeentes toonden hier hun nieuwste technieken en innovaties.

Aan het einde van het congresprogramma legde Roeland Stekelenburg (hoofd nieuwe media NOS) een live verbinding met Studio 8 waar Herman van der Zandt het touchscreen voor de verkiezingsuitslagen demonstreerde. Later die avond zag heel Nederland het magische touchscreen in werking tijdens de Tweede Kamer verkiezingen op TV.

nos-verkiezingsuitslag
4685678613_fa778993ff_b
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.