'Selling out is the new keeping it real' zegt blogger Nalden

Vorig artikel Volgend artikel

Ondanks de kleine oogjes van het gamen tot midden in de nacht, opende Nalden deze jongerendag bijzonder enthousiast. Positiviteit loopt bij deze jonge spreker dan ook als rode draad door zijn leven en populaire blog – ook wel livestream voor digital natives genaamd. A la Steve Jobs, wandelend over het podium met een iPhone, neemt hij de toehoorders mee in zijn wereld en vertelt hoe je tegelijk authentiek kunt blijven en commerciële boodschappen kunt integreren in je content. 

'Selling out is the new keeping it real' zegt blogger Nalden

Jongeren zijn digital natives, ze zijn beter op de hoogte dan iedere generatie voor hen en kunnen zich via twitter, blogs, youtube en andere online tools alles aanleren.  Ze zijn ondernemend en hebben actieve houding.  Ze waarderen je als je ‘echt’ bent. 

Nalden presenteert op zijn blog op een unieke manier zijn eigen voorkeuren, opvallenden initiatieven en ondersteunt mensen die hem inspireren zoals vrienden die  een kunstproject startten in Braziliaanse sloppenwijken.   

Een andere belangrijke boodschap voor de aanwezige marketeers is ‘geef terug aan de cultuur of achtergrond waar je vandaan komt’. In een clip voor Nike dwong Nalden de vrijheid af om zijn vrienden, eigenaars van de Amsterdamse Minibar en de hiphop band La Melodia, mee te laten spelen. Een deel van de opbrengst van de clip investeerde Nalden in de eerste single van La Melodia.  

nalden1

Tot slot is het volgens Nalden belangrijk dat je zelfverzekerd bent ‘don’t give a fuck’ en de juiste tone of voice spreekt. Nalden doet zich op zijn blog niet anders voor dat wie hij in werkelijkheid is. Gebruik als merk dan ook geen ‘jongeren slang’ als master, vet of hard om jongeren te bereiken.  Dan sla je de plank totaal mis. De toekomst ligt voor marketeers wat Nalden betreft in apps en de iPad.  

Dagvoorzitter Paul Sikkema: “Nalden, jij hebt je school niet afgemaakt, ben jij het bewijs dat je dan alsnog grote dingen kunt bereiken?” 

Nalden:”Mijn school heeft mij niet afgemaakt! Scholen willen je dingen opleggen, veel dingen kun je net zo goed of beter zelf in de praktijk leren.” 

Nalden is partner van mobiel jongerennetwerk Blyk en webdienst WeTransfer.

Anouk van der El

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies