Mama's krijgen met moederdag het liefst een zelfgemaakt kado

Vorig artikel Volgend artikel

Maar liefst 64% van de Nederlandse moeders krijgt het liefst een zelfgemaakt cadeau van haar kinderen op Moederdag. Dat blijkt uit onderzoek dat Peil.nl heeft uitgevoerd in opdracht van PayPal. Van de vrouwen met kinderen hoeft 22 procent juist geen cadeau. In hun ogen is Moederdag commerciële onzin. Het zijn vooral de moeders in de leeftijdscategorie 46-60 jaar die dit antwoord geven.

Mama's krijgen met moederdag het liefst een zelfgemaakt kado

De helft van moeders die wars zijn van commercie maakt hun eigen moeder echter wel gelukkig met een cadeau. Een derde van de moeders (37 procent) die een zelfgemaakt cadeau verwacht, maakt voor hun eigen moeder nog steeds zelf een cadeau. Bijna de helft van die moeders (46 procent) heeft het te druk met haar eigen kinderen om een cadeau te maken en koopt dus gewoon een bosje bloemen. Naast iets zelfgemaakts zijn chocolade, bloemen of een geurtje de cadeaus die het meest voor de hand liggen.

De meerderheid van de moeders (69 procent) vindt een bedrag onder de tien euro voldoende. Voor hun eigen moeder geven ze echter iets meer uit. Ruim de helft koopt een cadeau tussen de 10 en 35 euro. Een klein deel van de vrouwen (respectievelijk 4 en 8 procent) verwacht en geeft een cadeau van tussen de 35 en 75 euro.

"Wij zien rond Moederdag duidelijk een piek in de online bestedingen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal bestedingen ook hoger. Dit toont aan dat het online shoppen voor cadeaus in populariteit toeneemt", aldus Dennis Van Allemeersch General Manager PayPal Benelux. "Vooral parfums worden veel online gekocht."

Tweederde van de moeders gaat op Moederdag het liefst iets leuks doen met de kinderen. Twintig procent gaat graag met haar man uit eten. Vooral de moeders in de leeftijdscategorie 46-60 willen dat.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies