Meer reclame euro’s naar Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

Aan welke ontwikkelingen gaan we als reclamemakend Nederland meer of juist minder geld en tijd besteden in 2010? Ruilen we TV massaal in voor social media? Dat was de kernvraag van het Top of Flop 2010 event vorige week in Panama.

Meer reclame euro’s naar Facebook

Ook al zitten we al in de derde maand van 2010, we willen wel weten waar reclamemakend Nederland hun centjes aan gaan uitgeven dit jaar! De afgelopen week organiseerde VEA Evolve voor de vijfde keer de jaarlijkse Top of Flop sessie, dit keer vonden ze plaats in Panama.
De VEA is de Vereniging van communicatie adviesbureau's.

Voorafgaand aan de sessie deden 293 mensen mee aan een online onderzoek, allen werkzaam bij adverteerders, mediabureaus en reclamebureaus. De absolute topper voor 2010 is Social Media geworden: 85% van de ondervraagden gaat in 2010 meer tijd en geld steken in Social Media en dan met name in Facebook.

Maar liefst 80% van de respondenten geeft aan dit jaar meer tijd en geld te besteden aan online activiteiten. Binnen online advertising is Social Media de absolute winnaar geworden. 85% van de ondervraagden denkt dat alle seinen op groen staan om marketing wise door te groeien in 2010. Op de tweede plaats staat Mobile Advertising met 80%.
De grootste verrassing die het onderzoek opleverde is het feit dat men aangeeft meer in Facebook (70%) te gaan investeren dan in Hyves (40%).

Het is daarbij opvallend dat bijna alle vormen van online communicatie in de lift zitten.
Zelfs Twitter, dat vorig jaar tijdens de Evolve-sessie nog als flop werd afgeserveerd. Duidelijke daler in de online categorie zijn de banners.

Bij de niet-digitale media is marketing PR de grootste stijger. Van adverterend en reclamemakend Nederland gaat 67% meer tijd en geld aan besteden aan marketing PR in 2010. Telemarketing wordt daarentegen betiteld als Flop van 2010.
Hoe meer je geeft aan je consument, des te meer krijg je er voor terug. Het blijkt een mooie conclusie te zijn van de inhoud van de avond.

VEA_topofflopevent

Bron: VEA

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies